• Cadenc­ee
    Äldre 20 Feb 09:36
    7192 visningar
    6 svar
    6
    7192

    Födelsedagspresent

    Vad har ni gett till era 5-åringsr i present? Har precis köpt ett påslakanset och en byggsats från lego city. Hittar jag inget mer blir det 475:- till hans fonder. Har satt en gräns på 1000:- till födelsedagspresenter, har handlat för 525:-.

  • Svar på tråden Födelsedagspresent
  • Isola7­47
    Äldre 20 Feb 10:17
    #1

    Min 5 åring önskade sig pengar/presentkort för att handla själv så det fick hon. Även pussel, en klänning och ett dockhus bland annat. Böcker, pussel och spel tycker jag är bra presenter över lag till barn.

  • Cadenc­ee
    Äldre 20 Feb 10:21
    #2
    Isola747 skrev 2018-02-20 10:17:39 följande:

    Min 5 åring önskade sig pengar/presentkort för att handla själv så det fick hon. Även pussel, en klänning och ett dockhus bland annat. Böcker, pussel och spel tycker jag är bra presenter över lag till barn.


    Det håller jag med om. Vid behov har jag köpt kläder också, men där finns det inget behov nu. Vill hwller inte köpa massa leksaker då det finns gott om det redan:) får se om jag hittar något bra pussel eller en bok då kanske :)
  • Äldre 20 Feb 11:11
    #3

    En annan fundering...
    När jag var fem så spelade inte värdet på presenterna någon roll (ja, inte nu heller, men då fattade jag inte att en TV var dyrare än ett ritblock, om du fattar vad jag menar).
    Om barnet gillar presenter så kan det vara kul att slå in en massa "små-skröfs", bara för present-öppnandets skull. Du vet, strumpor, underkläder, tandborstar, tablettaskar, klistermärken osv. Små, billiga saker som kommer gå åt oavsett om barnet behöver det just nu.

    (Men var försiktiga, jag växte upp med denna 'metoden', och fortfarande som vuxen kvinna vill jag gärna ha massor av billiga praktiska  presenter som deo, handkräm, strumpor osv, hellre än en "fin" present som ett smycke, en fin doft eller liknande.) Solig

  • Cadenc­ee
    Äldre 20 Feb 11:28
    #4
    EmberEyes skrev 2018-02-20 11:11:33 följande:

    En annan fundering...

    När jag var fem så spelade inte värdet på presenterna någon roll (ja, inte nu heller, men då fattade jag inte att en TV var dyrare än ett ritblock, om du fattar vad jag menar).

    Om barnet gillar presenter så kan det vara kul att slå in en massa "små-skröfs", bara för present-öppnandets skull. Du vet, strumpor, underkläder, tandborstar, tablettaskar, klistermärken osv. Små, billiga saker som kommer gå åt oavsett om barnet behöver det just nu.

    (Men var försiktiga, jag växte upp med denna 'metoden', och fortfarande som vuxen kvinna vill jag gärna ha massor av billiga praktiska  presenter som deo, handkräm, strumpor osv, hellre än en "fin" present som ett smycke, en fin doft eller liknande.)


    Nja de spelar inte så stor roll. Jag ger hellre färre paket. Vill inte att de ska vänja sig vid att då mängder. Det försök tyvärr redan från annat h0ll.
  • Äldre 4 Mar 12:46
    #5

    Vad har barnet för intresse? Är det lego så om du ska handla så köp mer lego då. Finns jättefina jubileumsset där man kan bygga massa kul med samt bra med specialbitar. Finns i olika prisklasser.
    (mina 4,5 åringar bygger själva efter deras manualer de större seten sitter jag med och läser instruktionerna så det blir som det ska)

    Annars finns det fantastiska faktaböcker på rean nu... är ditt barn intresserad av dinosaurier, experiment, brandbilar eller dyl så finns det ju böcker i ämnet.
    Böcker kan man inte få för många av =)

  • Isola7­47
    Äldre 4 Mar 14:18
    #6

    Ett besök på bio eller museum eller så kan ju också vara en rolig present :)

Svar på tråden Födelsedagspresent