• jetta144

    Min sambo tycker att jag överreagerar.

    Häromdagen upptäckte jag att min sambo loggade in på en gammal dejtingssida som han hade kvar sen vi träffades, två år sedan (vi är sambos ca 1 år och 6 månader, inga barn (vi båda två är mellan 25 och 30 år)). I förövrigt har vi en väldigt bra relation. Vi hjälps åt och umgås väldigt mycket tillsammans förutom den lilla incidenten som inträffade förra helgen.


    Jag upptäckte att han loggade in på en utav hans gamla dejtingssidor. Först tänkte jag att det är ingenting men sedan gick tillbaka och kollade på sidan och då såg jag att han svarade ett utav meddelanden som en tjej skrev till honom, jag citerar: tjejen: ?Vad tillfredsställer dig?? han: lättklädda tjejer. Själv??. Det var det enda meddelandet och de hann inte skriva något mer.


    Jag konfronterade honom vad han tänkte på och varför han gjorde detta? Han sa att han loggade in för att ta bort sin profil från den sidan (vilket kan stämma för att tidigare har jag inte sätt att han loggade in) men sen varför han började chatta med den tjejen kunde han inte svara på.  


    Jag är sk*t förbannad på honom?men han tycker att jag överreagerar. Jag tycker att om man loggar in för att ta bort sidan då ska man inte svara andra tjejers meddelande?


    Tycker ni att jag överreagerar eller har jag rätt så ska man inte göra! Punkt slut!


    Jag har nästan lust att göra samma sak mot honom för att visa hur det känns?men det är nog bara ilskan som talar just nu?


    Tack för alla svar!
  • Svar på tråden Min sambo tycker att jag överreagerar.
  • CitronTulo

    Klart att man ska chatta på en dejtingsajt när man har sambo! Finns ingen anledning om man inte letar annat??
    Hur märkte du att han varit inne på sidan?

  • CitronTulo
    CitronTulo skrev 2018-02-20 14:05:23 följande:

    Klart att man ska chatta på en dejtingsajt när man har sambo! Finns ingen anledning om man inte letar annat??
    Hur märkte du att han varit inne på sidan?


    Klart att man INTE ska chatta.. skulle det ju stå såklart!!
  • jetta144

    Jag letade efter ett gammalt recept som vi kollade på tillsammans några dagar innan. 


    CitronTulo skrev 2018-02-20 14:05:23 följande:

    Hur märkte du att han varit inne på sidan?



    Nej, jag tycker inte det!!
    CitronTulo skrev 2018-02-20 14:05:23 följande:

    Klart att man ska chatta på en dejtingsajt när man har sambo!


  • jetta144
    CitronTulo skrev 2018-02-20 14:06:00 följande:
    Klart att man INTE ska chatta.. skulle det ju stå såklart!!
    Jaha okej...jag förstår :)
  • Anonym (Perra)

    Jag tycker inte att du har överreagerat. Han borde väl inte ha på någon dejtingsida att göra om ni har varit tillsammans i 2 år? Finns inga ursäkter! Lyssna inte på dåliga bortförklaringar! Risken finns ju tyvärr att han har varit aktiv under er tid tillsammans. Sen - om du nu tycker det är förmildrande - kan det ju vara på en ren "skrivnivå". Att han får någon slags kick bara av att skriva med andra kvinnor? Men det är nästan lika illa det som att rent fysiskt vara otrogen. 


    Ta reda på mer! Konfrontera! Ställ krav och se om han skärper sig, annars dumpa skitstöveln! 


    Lycka till! 

  • Anonym (Kille)
    jetta144 skrev 2018-02-20 13:48:33 följande:

    Häromdagen upptäckte jag att min sambo loggade in på en gammal dejtingssida som han hade kvar sen vi träffades, två år sedan (vi är sambos ca 1 år och 6 månader, inga barn (vi båda två är mellan 25 och 30 år)). I förövrigt har vi en väldigt bra relation. Vi hjälps åt och umgås väldigt mycket tillsammans förutom den lilla incidenten som inträffade förra helgen.

    Jag upptäckte att han loggade in på en utav hans gamla dejtingssidor. Först tänkte jag att det är ingenting men sedan gick tillbaka och kollade på sidan och då såg jag att han svarade ett utav meddelanden som en tjej skrev till honom, jag citerar: tjejen: ?Vad tillfredsställer dig?? han: lättklädda tjejer. Själv??. Det var det enda meddelandet och de hann inte skriva något mer.

    Jag konfronterade honom vad han tänkte på och varför han gjorde detta? Han sa att han loggade in för att ta bort sin profil från den sidan (vilket kan stämma för att tidigare har jag inte sätt att han loggade in) men sen varför han började chatta med den tjejen kunde han inte svara på.  

    Jag är sk*t förbannad på honom?men han tycker att jag överreagerar. Jag tycker att om man loggar in för att ta bort sidan då ska man inte svara andra tjejers meddelande?

    Tycker ni att jag överreagerar eller har jag rätt så ska man inte göra! Punkt slut!

    Jag har nästan lust att göra samma sak mot honom för att visa hur det känns?men det är nog bara ilskan som talar just nu?

    Tack för alla svar!


    Otrogen jävel.

    Han raderar alla meddelanden när han loggar ut.

    Jag har själv gjort samma sak.

    Otroligt hur lättlurade ni tjejer är
  • Anonym (d-vitamin)
    Anonym (Kille) skrev 2018-02-20 16:37:32 följande:

    Otrogen jävel.

    Han raderar alla meddelanden när han loggar ut.

    Jag har själv gjort samma sak.

    Otroligt hur lättlurade ni tjejer är


    Otroligt hur sviniga vissa killar är.
  • SofieJ

    Du överreagerar inte. OK om man vill ta bort sin profil, men man råkar inte börja chatta med folk då. Hade också varit svinarg.

  • Anonym (Solstorm)

    För det första. Nej. Du överreagerar inte. Att ha vänner av det motsatta könet (eller av samma kön, om man är homosexuell) finns det inget fel med (jag hade varit extremt ensam om jag bara fick ha vänner av samma könObestämdRynkar på näsan). Men man skriver inte sådana saker till någon om man är tillsammans med någon. 

    För det andra, nu pratar jag hur jag hade gjort:

    Blivit skitförbannad och kastat ut personen i fråga utan att ge några fler chanser. Antingen så vill personen ha mig eller inte. Så enkelt är det.

    Jag förstår inte varför vissa ska ha så svårt att förstå sådana saker Rynkar på näsan

  • Anonym (E)

    Mitt ex började på det sättet innan jag kom på att han var otrogen. Såg att han hade laddat ner badoo till sin mobil, men jag såg bara hastigt så jag frågade han. Han sa att det självklart inte var badoo utan nått annat som han hittade på och som jag självklart trodde på han då vi hade bott ihop i 1 år. Men blev ändå misstänktsam och visste att hans iPad var kopplad till hans telefon så man kunde se vilka appar som laddats ner. Det var självklart badoo.

    Hans argument varför han hade laddat ner det (som han senare erkände) var att han hade tråkigt en kväll när jag var på tjejkväll. Då undrar man ju vem han pratade med och vad han gjorde. Han sa förlåt och att han aldrig skulle göra så igen.

    Ett halvår senare hörde en tjej av sig och frågade om vi var tillsammans för då hade dom dejtat i 2 månader bakom min rygg och tjejen förstod att nått inte låg rätt till när hon aldrig fick besöka han hemma (eftersom där fanns ju jag). Han hade ljugit och sagt att jag tydligen bodde i Norge och att vi endast hade kontakt för jag drev ett av hans företag där ( som inte ens existerar). Vi planerade alltså att flytta till hus och skaffa barn och så höll han på med andra bakom min rygg. Han hade bjudit henne på hotel och träffat hennes barn. Hon förklarade allt, hur han hade tagit kontakt med henne genom nån sida via Facebook och sedan träffats. I samma veva fyllde han år och jag skrev grattis älskling på hans Facebook som *mystiskt* raderades ( för att ingen skulle se att han hade tjej).

    Jag packade mina saker och drog fortare än vinden, bodde i min brorsas kök i 3 månader bara för att komma bort.

    Men idag är jag lyckligt förlovad med väldens bästa man och vi försöker skaffa vårt första barn så hade exet aldrig gjort så kanske jag blivit gravid med honom och varit fast i ett olyckligt förhållande med en man som aldrig kunde vara trogen så idag är jag faktiskt glad att det blev som det blev.

    Med min lilla erfarenhet jag har så va väldigt försiktig med den killen du är tillsammans med och kolla efter andra tecken som exempel om han vänder mobilen nedåt eller om det känns som han smyger och gömmer saker. Det va så jag märkte att nått inte stod rätt till!

  • Anonym (E)

    Kan också tillägga att det inte bara var en tjej utan flera stycken och ja han hade legat med dom. Flera avbröt då dom fick reda på han hade tjej men bara en modig tjej hörde av sig, som var världens snällaste och det tackar jag henne för nått enormt!

  • jetta144

    Tack, för alla svar. Det är väldigt tråkigt att andra har varit med tom värre saker, som till exempel otrohet osv. men jag måste utgå ifrån min situation. Det hjälpte mig att ventilera genom att skriva / prata ut av mig.
    Man ska inte göra så?.det är verkligen fel! Och detta har jag förklarat till honom hur det känns och hur jag mår av det så hoppas att han fattar allvaret (och det tror jag han har gjort.) Men prat om barn och hus ska inte komma på tal ett bra tag till och sen får vi se om det upprepar sig då får jag agera ?mer ordentligt? men i dagsläget har jag inget bevis på att den här händelsen har varit förekommande. Och annars det här är ett välfungerande förhållande. Han förtjänar en chans till, tycker jag.....

    Jag kommer inte att läsa tråden mer! Tack för alla svar!

Svar på tråden Min sambo tycker att jag överreagerar.