• LillÄrtan

    Känns fortfarande som att jag ska ha mens

    Jag visste inte riktigt vart jag skulle sätta den här tråden.

    Min mens tog helt slut igår (jag hade något konstigt ljusrosa, surt luktande flytningar/mens de två sista dagarna, jag har menskopp, så det borde inte bero på att det kommit i kontakt med luften), men det känns som att mensen är på väg ändå. 

    Jag brukar få en tyngdkänsla i livmodern och jag kan känna som att det skulle vara en liten ärta (eller något) vid/i livmodern, som jag tror är livmodern som sväller upp innan mens.

    Jag tror inte att jag har UVI.

    Jag har aldrig känt såhär tidigare.

    Kan det bero på att jag tagit progesteronkräm? Jag tänker vänta några dagar till för att se om det går över innan jag ringer. Jag har inte ont eller så och jag känner mig inte mer kissnödig än annars. 

    Jag tar inte p-piller (aldrig gjort). Vi kör oskyddat (vi är varandras första, så ingen "kontaminering" där inte ;) ). Om detta kan vara relevant information. 

  • Svar på tråden Känns fortfarande som att jag ska ha mens
  • EpicNurse

    Ta ett gravtest då om du inte gjort det. Det är det första man ska göra om något är annorlunda i gynregionerna!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • LillÄrtan
    EpicNurse skrev 2018-02-20 16:14:07 följande:

    Ta ett gravtest då om du inte gjort det. Det är det första man ska göra om något är annorlunda i gynregionerna!


    Jag har inte tagit ett graviditetstest, mest för att min mens var normal i övriga fall, förutom just de två sista dagarna då det var som rosa vatten, eller något sådant (och luktade surt :O ) och att min mensvärk var så mycket bättre :) 

    Det blir nog till att ta ett imorgon. Fast det kanske inte spelar någon roll när man tar när det gått över BIM?
  • EpicNurse
    LillÄrtan skrev 2018-02-20 16:32:56 följande:

    Jag har inte tagit ett graviditetstest, mest för att min mens var normal i övriga fall, förutom just de två sista dagarna då det var som rosa vatten, eller något sådant (och luktade surt :O ) och att min mensvärk var så mycket bättre :) 

    Det blir nog till att ta ett imorgon. Fast det kanske inte spelar någon roll när man tar när det gått över BIM?


    Nä inte egentligen. Du kan nog ta ett nu med så länge du inte kissat precis innan.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • LillÄrtan

    Negativt graviditetstest (såklart). Vad skulle det då kunna vara för fel? Det känns fortfarande som att jag har en ärta i/vid livmodern Förvånad Om det inte har gått över till imorgon så tänker jag ringa till hälsovårdscentralen.

Svar på tråden Känns fortfarande som att jag ska ha mens