• Ngravid

    Mens 2 månader sen, känner graviditetssymptom trotts negativt test

    Mensen är sen 2 månader. Känner en massa graviditetstetssymptom. Kissar ofta, yrsel, illamående och trött hela tiden. Det som mest får mig att fundera är att jag känner att något är konstigt. Känner ofta en form utav mild mensvärk. Graviditetstest visar negativt. Kan jag fortfarande vara gravid? Eller kan det vara något annat?

  • Svar på tråden Mens 2 månader sen, känner graviditetssymptom trotts negativt test
  • Jagerika
    Ngravid skrev 2018-02-20 18:53:29 följande:

    Mensen är sen 2 månader. Känner en massa graviditetstetssymptom. Kissar ofta, yrsel, illamående och trött hela tiden. Det som mest får mig att fundera är att jag känner att något är konstigt. Känner ofta en form utav mild mensvärk. Graviditetstest visar negativt. Kan jag fortfarande vara gravid? Eller kan det vara något annat?


    Alla tjejer visar inte positiv på test untan behöver göra blodprov för att få svar, ring till vårdcentralen så hjälper dom dig :)
  • Anonym (??)
    Jagerika skrev 2018-02-20 19:19:20 följande:

    Alla tjejer visar inte positiv på test untan behöver göra blodprov för att få svar, ring till vårdcentralen så hjälper dom dig :)


    Fast ÄR det verkligen så eller är detta en ?forumsanning? dvs nån har en kusins jobbarkompis systers vän som aldrig fick positivt gravtest? jag tror att det är högst osannolikt, aldrig sett något vetenskapligt dokumenterat fall där det varit så.

    Är ju trots allt inte bara graviditet som gör att mensen inte kommer, sök inte vårdcentralen utan vänd till till en gynekolog i stället.
  • Anonym (Precis)
    Anonym (??) skrev 2018-02-20 19:27:49 följande:

    Fast ÄR det verkligen så eller är detta en ?forumsanning? dvs nån har en kusins jobbarkompis systers vän som aldrig fick positivt gravtest? jag tror att det är högst osannolikt, aldrig sett något vetenskapligt dokumenterat fall där det varit så.

    Är ju trots allt inte bara graviditet som gör att mensen inte kommer, sök inte vårdcentralen utan vänd till till en gynekolog i stället.


    Exakt! Det är extreeeeemt ovanligt att man inte får positivt gravtest när man är gravid. Jag jobbar med tidigt gravida och har aldrig varit med om det.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (??) skrev 2018-02-20 19:27:49 följande:

    Fast ÄR det verkligen så eller är detta en ?forumsanning? dvs nån har en kusins jobbarkompis systers vän som aldrig fick positivt gravtest? jag tror att det är högst osannolikt, aldrig sett något vetenskapligt dokumenterat fall där det varit så.

    Är ju trots allt inte bara graviditet som gör att mensen inte kommer, sök inte vårdcentralen utan vänd till till en gynekolog i stället.


    Det är mycket vanligt. Jag skulle precis skriva samma sak.

    Jag har nämligen själv varit med om det och det var läkaren på VC som berättade detta.

    Om du går till gynekologen är det inte alltid man hittar embryot fast det finns där. Kan vara ända upp till 9 veckor som är det äldsta jag läst om ( inte på Familjeliv)
  • Ngravid
    Anonym (??) skrev 2018-02-20 19:27:49 följande:

    Fast ÄR det verkligen så eller är detta en ?forumsanning? dvs nån har en kusins jobbarkompis systers vän som aldrig fick positivt gravtest? jag tror att det är högst osannolikt, aldrig sett något vetenskapligt dokumenterat fall där det varit så.

    Är ju trots allt inte bara graviditet som gör att mensen inte kommer, sök inte vårdcentralen utan vänd till till en gynekolog i stället.


    Nej det är klart det kan vara något annat. Har pratat VC o de säger att jag ska vänta i ytterligare 2 månader. Känner ju att något är konstigt men vet inte vad. Hae väldigt ofta ont i magen, mild mensvärk och ont i ryggen. Ska ringa till en klink som utför ultraljud och be dem kolla hur det ser ut
Svar på tråden Mens 2 månader sen, känner graviditetssymptom trotts negativt test