P-piller Diza
Hej!
Undrar om någon här har erfarenhet av p-pillret Diza? Funderar på att börja med dessa.
Hej!
Undrar om någon här har erfarenhet av p-pillret Diza? Funderar på att börja med dessa.
Hej!
Började med diza i höstas! Supernöjd!
Första månaden lite mellanblödningar men sen har det fungerat hur bra som helst! Liten mens blödning var 4e månad ????
Hej!
Började med diza i höstas! Supernöjd!
Första månaden lite mellanblödningar men sen har det fungerat hur bra som helst! Liten mens blödning var 4e månad ????
Ok! :) skönt att höra!
Jag har Neovletta 28 nu sedan många år tillbaka. Funderar på att testa Diza då de innehåller lite lägre dos östrogen/Etinylestradiol. Neovletta innehåller 0.03 och Diza 0.02. Jag får ont i huvudet när jag tar tablettuppehållet/sockerpiller och får mens, och jag tror att det handlar om att det blir en sådan stor ?dipp? med östrogenet. Frågan är hur mycket den där lilla skillnaden gör. Någon här som är duktig på medicin?
Har läst att de rekommenderar andra generationens p-piller (som Neovletta 28 är) i första hand. Så jag är osäker på om jag borde testa eller ej.
Vet inte om det gör så stor skillnad faktiskt.. Fördelen är ju att du inte gör uppehåll mer än var 4e månad så det minskar ju din huvudvärk betydligt :)
Svårt med preventivmedel.. Känns som det enda man kan göra är att prova sig fram..
Någon mer som har erfarenhet? Tänkte börja med dem ikväll..
Har börjat med dem igår. Hoppas dem hjälper mig med min pms:(
Någon som har erfarenhet av dem?
Följer
Har ätit dem nu i över en månad. Fick en blödning som höll i sig i flera dagar så gjorde ett avbrott. Huvudvärken är där som vanligt så de verkar inte ha hjälpt :( Första veckorna var jag väldigt illamående men utöver det har jag inte märkt av några biverkningar. Kanske mer hungrig än vanligt.
Alltså gjorde ett avbrott i 4 dagar för att få mens. Hade ätit några kartor Neovletta innan så därför behövde nog kroppen ha en paus. Har börjat äta hormontabletterna nu igen.
Följer
Började med dem precis efter ägglossningen, och då hade jag redan några dagar pms. Nu tar jag dem i 4 dagar och mår ganska okej, känns inte alls som att mensen kommer snart
Update: Precis som det alltid har varit så mår jag mycket bättre nu när jag börjat med de aktiva tabletterna igen. Det tar typ 3 dagar med aktiva piller och sedan är huvudvärken som bortblåst. Såhär håller det på vid varje mens. Jag antar att jag alltid kommer att behöva stå ut med huvudvärken. Lite trist att dessa inte gjorde någon skillnad. Neovletta 28 kostade typ 200-300 per år och dessa 900 kr :D Men känns onödigt att stressa kroppen ytterligare så kör nog på dem här ett tag till..
Hej
Är det någon som vet hur jag ska göra... har ätit första kartan Diza, 24 tabletter. På min andra karta efter fyra dagar får jag ?mens? eller mellanblödning? exakt på samma dag som jag borde ha fått mensen om jag inte ätit Diza. Nu ska jag ju ta dem för att slippa ägglossning, pms och mensvärk.
Frågorna är: kan man få mens trots långcykelbehandling?
Borde jag ?pausa? nu när jag blöder 4 dagar eller fortsätta äta tabletterna enligt läkarens råd? Dvs 120 dagar.
Hej
Är det någon som vet hur jag ska göra... har ätit första kartan Diza, 24 tabletter. På min andra karta efter fyra dagar får jag ?mens? eller mellanblödning? exakt på samma dag som jag borde ha fått mensen om jag inte ätit Diza. Nu ska jag ju ta dem för att slippa ägglossning, pms och mensvärk.
Frågorna är: kan man få mens trots långcykelbehandling?
Borde jag ?pausa? nu när jag blöder 4 dagar eller fortsätta äta tabletterna enligt läkarens råd? Dvs 120 dagar.