• SelmaKarin

    Missfall vecka 3?

    Vet inte om jag är gravid, vi försöker men isåfall är det i ett väldigt tidigt stadie typ vecka 3.

    Har haft blödningar sedan i söndags. Väldigt kraftiga på eftermiddag kväll, men på förmiddag bara vid toalett besök. Någon som varit med om något liknande? Är det ett missfall eller kan det vara något annat? Hur länge kan man gå med rikliga blödningar utan att söka för det?

    Pratade med sjukvården i söndagskväll och sen i måndags fm. Men, då trodde jag ju att det upphört. Sen kom det tillbaks igen!

  • Svar på tråden Missfall vecka 3?
  • EpicNurse

    Är du gravid? Ta ett gravtest så får du svar! Är det positivt kan det vara missfall, är det negativt är det inte missfall.

    Tolkar det som att du hade ägglossning för en vecka sedan eftersom du säger att du är i vecka 3..? Då är det i princip för tidigt för att då missfall eftersom man knappt har hunnit bli gravid.

    Med riklig blödning menas att man blöder igenom 2 bindor på en timma, under ett par timmar. Gör du det? I så fall bör du kontakta din gynakut.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • SelmaKarin

    Tack för svar.

    Ja precis, isåfall är det så tidigt... men BM jag pratade med trodde ändå att det var ett missfall, självkär jag lite mer osäker...

    alltså halva dygnet blöder jag mycket, typ en binda i timmen, andra dygnet i princip inget alls ???? så slår man ut det på det hela är det nog inte mer än en vanlig mens...

  • beso

    När jag fått mf på Bim el en v efter så har jag fått en kort mensliknande blödning på Bim på ca 3dgr bara. Sen upphört helt för att komma igång ordentligt o blödigt i 6dgr. Jag har då först testat posetivt o efteråt negativt efter bara ett par dagar.

Svar på tråden Missfall vecka 3?