Anonym (Glosan) skrev 2018-02-21 21:47:17 följande:
Hej! Vad jobbigt :( skit svårt ju. Har tyvärr inget bra svar är i liknande situation själv. Men jag tänker att man kanske ska göra enligt följande, men säger inte att dwt är lätt:
1.se till att få ett ordentligt avslut. Där du berättar för honom varför du vill avsluta. Att du har känslor men inte känner att du får det du behöver....osv
2. Sen tror jag det gäller att typ dricka rödvin i duschen. Lyssna på mysik och gråta, ett tag. Kanske sjukskriva dig några dagar och riktigt sörja.
3. Börja dejta igen. Gå kurser gå med i dejtingappar, gå ut med singelkompisar på krogen osv. Och få tankarna på annat håll.
Sen tror jag det är bra att ha ett mantra som man tar upp så fort man börjar tänka romantiskt på killen typ: "han vill inte vara med mig" , "han träffar hellre andra" eller något dylikt som man vet stämmer. Som tar ner en på jorden. Det är tyvärr alla hoppfulla tankar och överslätande av dåligt beteende som gör det svårare att komma över någon. Lycka till och berätta gärna hur det går.
Hej! Tack för ditt peppande svar och hoppas det löser sig för dig med :)
Jag håller med om att det här med att få ett ordentligt avslut är viktigt. Detta har vi ju inte fått än då jag inte sagt detta till honom än. Vet inte hur jag ska säga det ens men känner mig själv och vet att jag kommer må bättre när jag väl sagt det.
Det som gör denna situation lite konstig är att jag för 3 veckor sedan tog upp lite kring detta, att jag tycker det känns konstigt att träffa någon som jag knappt pratar med annars. Då fick jag reda på en hel del orsaker till varför han kan vara så off mot mig ibland, och det var saker jag inte hade någon aning om. Detta försvårade för mig att "lämna honom" där och då, och vi båda kom överrens om att vi skulle fortsätta ses och ta det som det kommer.
Jag vet att 3 veckor inte är lång tid och att jag inte haft något tålamod alls, men under dessa veckor har han både ansträngt sig samt skitit i mig och det gör mig bara besviken så därför kände jag liksom att jag behöver skita i honom nu innan jag får för mycket känslor..