• Anonym (TS)

Hur släpper man någon fastän man inte vill det?

Ja som rubriken lyder...

Trots att detta är det sista jag vill, så behöver jag släppa taget om killen jag träffat de senaste 3-4 månaderna. Kemin finns där, attraktionen finns där och nu har även känslor vuxit fram (från mitt håll iallafall).

Går runt och tänker på honom hela dagarna, och hoppas på att vi ska höras eller ses, men det händer allt för sällan för min smak och uppenbarligen känner han inte samma som mig. Han gillar att hänga med mig men mer än så är det inte.. 

Har velat så mycket fram och tillbaka med ifall jag ska skita i honom totalt eller "kämpa" för den här killen, eftersom det händer väldigt sällan att jag verkligen fastnar för någon såhär. Men jag är för feg för att kämpa, och rädd för att bli för sårad. Så därför har jag bestämt mig för att släppa honom, men jag vet inte HUR.

Har aldrig varit i denna situation innan därför vet jag inte hur jag ska hantera detta. Går runt och är nedstämd pga att jag måste ta det här valet fastän jag egentligen inte vill..

• Svar på tråden Hur släpper man någon fastän man inte vill det?
  • Anonym (Glosan)

Hej! Vad jobbigt :( skit svårt ju. Har tyvärr inget bra svar är i liknande situation själv. Men jag tänker att man kanske ska göra enligt följande, men säger inte att dwt är lätt:

1.se till att få ett ordentligt avslut. Där du berättar för honom varför du vill avsluta. Att du har känslor men inte känner att du får det du behöver....osv

2. Sen tror jag det gäller att typ dricka rödvin i duschen. Lyssna på mysik och gråta, ett tag. Kanske sjukskriva dig några dagar och riktigt sörja.

3. Börja dejta igen. Gå kurser gå med i dejtingappar, gå ut med singelkompisar på krogen osv. Och få tankarna på annat håll.

Sen tror jag det är bra att ha ett mantra som man tar upp så fort man börjar tänka romantiskt på killen typ: "han vill inte vara med mig" , "han träffar hellre andra" eller något dylikt som man vet stämmer. Som tar ner en på jorden. Det är tyvärr alla hoppfulla tankar och överslätande av dåligt beteende som gör det svårare att komma över någon. Lycka till och berätta gärna hur det går.

• Anonym (TS)
    Anonym (Glosan) skrev 2018-02-21 21:47:17 följande:

Hej! Vad jobbigt :( skit svårt ju. Har tyvärr inget bra svar är i liknande situation själv. Men jag tänker att man kanske ska göra enligt följande, men säger inte att dwt är lätt:

1.se till att få ett ordentligt avslut. Där du berättar för honom varför du vill avsluta. Att du har känslor men inte känner att du får det du behöver....osv

2. Sen tror jag det gäller att typ dricka rödvin i duschen. Lyssna på mysik och gråta, ett tag. Kanske sjukskriva dig några dagar och riktigt sörja.

3. Börja dejta igen. Gå kurser gå med i dejtingappar, gå ut med singelkompisar på krogen osv. Och få tankarna på annat håll.

Sen tror jag det är bra att ha ett mantra som man tar upp så fort man börjar tänka romantiskt på killen typ: "han vill inte vara med mig" , "han träffar hellre andra" eller något dylikt som man vet stämmer. Som tar ner en på jorden. Det är tyvärr alla hoppfulla tankar och överslätande av dåligt beteende som gör det svårare att komma över någon. Lycka till och berätta gärna hur det går.

Hej! Tack för ditt peppande svar och hoppas det löser sig för dig med :)
    Jag håller med om att det här med att få ett ordentligt avslut är viktigt. Detta har vi ju inte fått än då jag inte sagt detta till honom än. Vet inte hur jag ska säga det ens men känner mig själv och vet att jag kommer må bättre när jag väl sagt det.

Det som gör denna situation lite konstig är att jag för 3 veckor sedan tog upp lite kring detta, att jag tycker det känns konstigt att träffa någon som jag knappt pratar med annars. Då fick jag reda på en hel del orsaker till varför han kan vara så off mot mig ibland, och det var saker jag inte hade någon aning om. Detta försvårade för mig att "lämna honom" där och då, och vi båda kom överrens om att vi skulle fortsätta ses och ta det som det kommer.

Jag vet att 3 veckor inte är lång tid och att jag inte haft något tålamod alls, men under dessa veckor har han både ansträngt sig samt skitit i mig och det gör mig bara besviken så därför kände jag liksom att jag behöver skita i honom nu innan jag får för mycket känslor..
  • Anonym (Mia)

Tänk på hur lite han bryr sig om dig att han har kontakt med andra tjejer as we speak så borde flamman gör honom dö ut inom kort.

Jag menar, vad sjutton är intressant med någon som inte gillar en själv?

• Anonym (TS)

Jag kan ju även tillägga att denna kille är min kollega (dejta aldrig en kollega..).

Jag har aldrig haft problem med att jobba med honom, varken när vi haft det väldigt bra eller mindre bra, för på jobbet gör jag min grej och ser honom som vem som helst, men är ändå lite nojjig hur det kommer bli mellan oss på jobbet för vill inte ha nån akward stämning.. Och så är jag såklart rädd för att det kommer bli svårare att släppa honom på riktigt eftersom jag träffar honom på jobbet flera gånger i veckan..

• Anonym (Mia)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-21 22:30:31 följande:

Jag kan ju även tillägga att denna kille är min kollega (dejta aldrig en kollega..).

Jag har aldrig haft problem med att jobba med honom, varken när vi haft det väldigt bra eller mindre bra, för på jobbet gör jag min grej och ser honom som vem som helst, men är ändå lite nojjig hur det kommer bli mellan oss på jobbet för vill inte ha nån akward stämning.. Och så är jag såklart rädd för att det kommer bli svårare att släppa honom på riktigt eftersom jag träffar honom på jobbet flera gånger i veckan..

Men asså, skit i honom du har väl fan ett eget liv som inte kretsar runt planeten ointressant dude, gör ditt jobb har trevlig normal kollega, enkelt. Han kan väl bara drömma att du tänker på honom såhär mycket som du gör, ge han inte den egotrippen.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Mia) skrev 2018-02-21 22:28:58 följande:

Tänk på hur lite han bryr sig om dig att han har kontakt med andra tjejer as we speak så borde flamman gör honom dö ut inom kort.

Jag menar, vad sjutton är intressant med någon som inte gillar en själv?

Jag försöker verkligen tänka så hela tiden, har målat upp honom som sämsta killen i mitt huvud måånga gånger men det hjälper fan inte....
  • Anonym (Mia)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-21 22:35:23 följande:

Jag försöker verkligen tänka så hela tiden, har målat upp honom som sämsta killen i mitt huvud måånga gånger men det hjälper fan inte....

Har du ingen självrespekt? Som säger till när du jagar någon som inte ser dig för alla andra är snyggare och mer intressanta?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Mia) skrev 2018-02-21 22:36:30 följande:
    Har du ingen självrespekt? Som säger till när du jagar någon som inte ser dig för alla andra är snyggare och mer intressanta?
    Vänta lite nu.. Självrespekt? Det är ju precis det jag har eftersom jag väljer att släppa taget när det inte går så som jag själv vill?

Sen att jag sitter här och skriver att jag tycker om honom, det vet ju inte han och jagar honom har jag aldrig gjort för det har jag för mycket stolthet för. Så vet inte vart du fick det där ifrån
  • Anonym (H)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-21 22:43:35 följande:

Vänta lite nu.. Självrespekt? Det är ju precis det jag har eftersom jag väljer att släppa taget när det inte går så som jag själv vill?

Sen att jag sitter här och skriver att jag tycker om honom, det vet ju inte han och jagar honom har jag aldrig gjort för det har jag för mycket stolthet för. Så vet inte vart du fick det där ifrån

Strunta i Mia. Du vet bäst om du har självrespekt, inte hon!

Mitt tips till dig är att faktiskt försöka vara lite mer öppensinnad när det kommer till dejting. Ha inte för höga förväntningar och räkna inte med att de du dejtar ska få dig att falla pladask, utan se dejtandet som en chans att möta nya människor. Jag vet att det är svårt att släppa någon man tycker väldigt mycket om och som dessutom är en kollega, men att börja dejta igen kan åtminstone ge dig lite andrum och en chans att tänka på andra saker.

Du kommer klara det! Jag lovar :)
  • Anonym (Säg till honom att du är kär)

Tänk om Han är kär i dig. Men kanske tror att Du bara gillar att hänga. Du borde säga något! Då kanske han vill träffa dig hela tiden! Säg tex jag gillar dig kan du komma hem till mig på lite mat. Och ta på honom då! Då bjuder du honom på mat och lite vin osv. Krama honom bara utan vidare. Och säg jag gillar dig och sen kyss honom! Då kanske det blir lite fart på honom.

Svar på tråden Hur släpper man någon fastän man inte vill det?