• askyfullofstars

Vägen till ett barn och föräldrarskap via donation. Någon mer?

Någon mer som är i startgroparna för att bilda familj via donation? Har otroligt många tankars om jag gärna vill dela med folk.

Försöker hitta statistik kring chansen att lyckas. Någon som vet hur det ser ut med insemination vs IVF? Är det bättre chans med donation genom ivf trots att spermier alltid är frusna? Dela med er.

Hetero eller homo, välkommen in! :)

• Svar på tråden Vägen till ett barn och föräldrarskap via donation. Någon mer?
  • ettplustre

Jag (kvinna) och min flickvän har precis påbörjat processen :) Eller ja egentligen började den för bra länge sen då vi ställde oss i kö för hjälp via landstinget sommaren 2016. Nu har vi gjort ett inseminationsförsök i år och inväntar nästa äl för försök 2 i naturlig cykel.

Har tyvärr inget svar angående statistik men följer gärna för jag funderar på samma som du :)

• askyfullofstars
    ettplustre skrev 2018-02-21 22:10:49 följande:

Jag (kvinna) och min flickvän har precis påbörjat processen :) Eller ja egentligen började den för bra länge sen då vi ställde oss i kö för hjälp via landstinget sommaren 2016. Nu har vi gjort ett inseminationsförsök i år och inväntar nästa äl för försök 2 i naturlig cykel.

Har tyvärr inget svar angående statistik men följer gärna för jag funderar på samma som du :)

Vad kul! Hur gamla är ni? Var gör ni behandling?
  • askyfullofstars
    ettplustre skrev 2018-02-21 22:10:49 följande:

Hur går de?
Svar på tråden Vägen till ett barn och föräldrarskap via donation. Någon mer?