• Anzil
    Äldre 22 Feb 07:54
    2211 visningar
    1 svar
    1
    2211

    Hur skall man förstå osäker/blyg kvinna?

    Hej!

    Jag vill gärna tyda en kvinna ännu mer, så jag är inte obekväm för henne. Ena stunden känns det faktiskt helt okej att prata med henne medan andra stunden känns det som om hon upplever mig som obekväm. Min analys går från och till om att allt handlar nog bara om att hon är osäker/blyg och därmed ger fel signal om att hon är ointresserad.

    Vid en tillfälle bar jag henne, vilket det visade sig att hon uppskattade det rejält, en annan tillfälle uppskattade hon en gåva jag gav till henne. Det visade sig att hon tyckte väldigt mycket om den och till och med använde den.

    En annan gång kramades vi, och hon verkade gilla det.

    Men vid en tillfälle ville jag verkligen vara där för henne. Tyvärr mådde hon inte så bra och jag tänkte att en kram skulle defenitivt vara på sin plats. Men någonting hände med mig, och jag fick helt plötsligt känslan av att hon inte ville ha mig där.

    Utöver träffar, så har jag kontaktnät med henne via nätet.

    En kompis tyckte att det lät som om hon ville ha mitt nummer. Genom att säga på ett ungefär: ''Jag kan skicka dig låten via SMS''. Det var nämligen samma träff när jag träffade henne när hon inte mådde så bra och vi pratade bland annat om musik.

    Hon skulle överföra en låt som jag tyckte var bra. Men hon kunde tydligen inte sätta på sin bluetooth på sin mobil, och menade att hon kunde skicka den via SMS istället.

    Men jag kan dessvärre inte ta emot länkar på min mobiltelefon och sa att det får vara eftersom jag just inte kunde ta emot låtar via SM i alla fall.

    Men en kompis menade att det var tecken på att hon ville byta nummer.

    Men jag tycker hon är utmanade just för att det känns väldigt blandade känslor. Ena stunden om att allt känns okej vid min närvaro, medan andra stunden känns som om jag är en dryg person inför hennes ögon.

    Jag får blandade magkänslor av osäkerhet/blyg och att hon helt enkelt inte vill ha mig vid sin närvaro.

    Hur skall man egentligen kunna veta exakt. Jag vill ju inte vara obekväm för henne. Jag vill jättegärna fortsätta träffa henne, men är jag obekväm så känner jag att jag inte vill tvinga henne till träffar.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Hur skall man förstå osäker/blyg kvinna?
  • Anzil
    Äldre 22 Feb 21:27
    #1

    Hur kommer det sig egentligen att jag har innan kunnat prata med henne nästintill inga problem som helst. Men helt plötsligt känna av denna enorma blygheten?

    Jag fick fram ord, jag stammade inte. Men jag kände liksom att jag var mer blyg än vanligt inför henne.

    I övriga fall är jag icke blyg av mig.

Svar på tråden Hur skall man förstå osäker/blyg kvinna?