• Fighter57

    Träna hemma bara?

    Är det någon som bara har tränat och blivit vältränade? Jag menar inte att få massa stora muskler men liksom bli fit? Få definierade muskler. Jag har haft gymkort innan men sedan flyttade jag en bit bort så hade inte kvar det sedan. Har funderat på att skaffa det igen men det kostar ju en del och sen jobbar man nästan heltid och vet inte hur man ska hitta orken. Tycker det är lättare att träna hemma. Men tänkte som sagt kolla om det är någon annan som bara tränar hemma och ändå ser tränad ut. Det jag har hemma är ett rejält löpband, hantlar, kettlebells och träningsband. Hur långt kommer man med det? Eller måste man träna med maskiner?

  • Svar på tråden Träna hemma bara?
  • Studentpappa

    Varför skulle du behöva maskiner? Har du bara ett vettigt upplägg kommer du långt med kbs, löpning och kroppen. Sen måste du givetvis fortsätta att utmana dig även hemma, köp tyngre kulor vartefter osv.

    Upp med ett räcke för pullups det är riktigt fint.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Fighter57
    Studentpappa skrev 2018-02-22 18:31:45 följande:

    Varför skulle du behöva maskiner? Har du bara ett vettigt upplägg kommer du långt med kbs, löpning och kroppen. Sen måste du givetvis fortsätta att utmana dig även hemma, köp tyngre kulor vartefter osv.

    Upp med ett räcke för pullups det är riktigt fint.


    Haha vet inte.. Är inte så haj på träning. Men vill gå ner 3-4 kg och bli starkare och mer tight. Vet inte hur man ska lägga upp det bara.
  • Anonym (Fit)
    Fighter57 skrev 2018-02-22 18:55:24 följande:
    Haha vet inte.. Är inte så haj på träning. Men vill gå ner 3-4 kg och bli starkare och mer tight. Vet inte hur man ska lägga upp det bara.
    www.fitnessblender.com

    Lägg 100-150 kr på ett av deras träningsprogram. Du kommer inte att ångra dig!
  • Studentpappa
    Fighter57 skrev 2018-02-22 18:55:24 följande:
    Haha vet inte.. Är inte så haj på träning. Men vill gå ner 3-4 kg och bli starkare och mer tight. Vet inte hur man ska lägga upp det bara.
    Nej det är väl ofta ett problem för många när man ska träna hemma, det krävs ju i stort sett att du är en van träningsperson som kan lägga upp din träning på ett vettigt sätt. Det finns garanterat träningsprogram i appform du kan köpa eller hitta på nätet som borde funka.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • John22

    Absolut, jag är vältränad och tränar enbart hemma. Det enda redskap jag har är ett gummiband.

    Armhävningar, upphopp, crunches och övningar med gummiband kommer man långt med. Kombinera med lite bra pass på Youtube och några hantlar så har du träning som heter duga.

    Är utbildad personlig tränare.

  • Anonym (help i need somebody)
    John22 skrev 2018-02-23 07:34:21 följande:

    Absolut, jag är vältränad och tränar enbart hemma. Det enda redskap jag har är ett gummiband.

    Armhävningar, upphopp, crunches och övningar med gummiband kommer man långt med. Kombinera med lite bra pass på Youtube och några hantlar så har du träning som heter duga.

    Är utbildad personlig tränare.


    skulle passa mig ;) har du tips på nåt program jag kan köra så jag blir mer fit till juli? är 170 väger typ 82 kilo 46 år ser väldigt bra ut enligt många fast behöver ju gå ner har bra gener och ganska bra fördelat fett typ... :)

    har gjort kejsarsnitt så känns som när jag står upp så har jag jämntjock mage från revbenen och neråt :(

    jag hatar att springa så alla tips utom det tack :)
  • Anonym (Hemma bäst)

    Mitt program:

    Armhävningar 2 ggr i veckan
    Walk At Home 2 ggr i veckan
    Promenader varje dag

Svar på tråden Träna hemma bara?