• AmandaS21

Gravid eller inte? Hjälp?!

Hej!

Min första graviditet jag hade var 2012. Det slutade dock med missfall i v.18. Skaffade spiral efter det, men tog ur den nästan lika fort då jag blev så elak. Kort därefter blev jag gravid igen, slutade i missfall och likaså en tredje gång. Fjärde gången jag blev gravid så gjorde jag abort.

Efteråt åt jag p-piller i ca 1 år. Då var vi alltså framme på 2014. Så slutade jag med mina p-piller. I 4 år har jag haft oskyddat sex utan en tillstymmelse på graviditet. Så mina tankar har snurrat i att jag inte kan få barn?!

Jag skulle haft min mens runt 10 Januari. Idag är det 22 februari och den här inte kommit än. Jag vet att mycket kan spela in, stress, oro..

men jag hade oskyddat sex för 2 veckor sedan. Nu känner jag mig fruktansvärt trött och kissnödig hela tiden. Börja känna mig lite öm i brösten. Sover 10-13 timmar per dygn. Trött på dagarna. I förrgår fick jag en ljusrosa flytning . Och det högg till i ena äggstocken vid ett tillfälle och sen i den andra vid ett annat tillfälle. Så jag tänkte att mensen var på gång. Men icke. Kan det vara så att mens är på väg eller att jag kan vara gravid? Kan man känna av graviditetssymptom såhär tidigt? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Gravid eller inte? Hjälp?!
  • Anonym (sass)

Ta ett gravtest så får du ett pålitligt svar :) har du haft oskyddat sex så kan du vara gravid som du själv kanske redan vet.

• AmandaS21

Ja det är jag väl medveten om. Och vill mer än gärna ha barn. Men hur tidigt kan man testa undrar jag?

• Anonym (sass)
    AmandaS21 skrev 2018-02-22 21:27:38 följande:

Ja det är jag väl medveten om. Och vill mer än gärna ha barn. Men hur tidigt kan man testa undrar jag?

Om det har gått 2 veckor borde du kunna ta ett test nu, om det är negativt kan du vänta ytterligare någon dag och testa igen :)
  • AmandaS21
    Anonym (sass) skrev 2018-02-22 21:30:07 följande:

Om det har gått 2 veckor borde du kunna ta ett test nu, om det är negativt kan du vänta ytterligare någon dag och testa igen :)

Tack för svar! :)
Svar på tråden Gravid eller inte? Hjälp?!