• Anonym (Bitte)

När är det ok att heta Bitte?

Jag är så trött på att bli nekad jobb pga mitt namn. Heter Bitte (inget smeknamn) och har i flera år blivit utan jobb pga mitt namn. Tänker att det måste bero på namnet för annars är jag duktig och arbetar bra.

• Svar på tråden När är det ok att heta Bitte?
  • Anonym (Bitte)

Vad kan det annars vara? Bitte känns kanske utländskt och då har man svårare att få arbete? (Jag är från Tyskland och namnet är vanligt där.)

• Anonym (Lägg ägg)
    Anonym (Bitte) skrev 2018-02-23 11:08:27 följande:

Vad kan det annars vara? Bitte känns kanske utländskt och då har man svårare att få arbete? (Jag är från Tyskland och namnet är vanligt där.)

Ingen från Tyskland heter Bitte. Det är givet. Lägg ner nu.
  • Anonym (???)

Wieviele deutsche Frauen heissen denn bitte, Bitte? Es war auf jeden Fall ein Versuch.
  • Anonym (Mi)
    Anonym (???) skrev 2018-02-23 11:13:10 följande:

Wieviele deutsche Frauen heissen denn bitte, Bitte? Es war auf jeden Fall ein Versuch.

Haha du får vänta på svar. Bitte måste Google translata!
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Bitte) skrev 2018-02-23 11:04:25 följande:

Jag är så trött på att bli nekad jobb pga mitt namn. Heter Bitte (inget smeknamn) och har i flera år blivit utan jobb pga mitt namn. Tänker att det måste bero på namnet för annars är jag duktig och arbetar bra.

Om du söker högkvalificerade jobb är det snarare för att du är kvinna du inte får dem (ja jag menar det seriöst).
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Lägg ägg) skrev 2018-02-23 11:10:56 följande:
    Ingen från Tyskland heter Bitte. Det är givet. Lägg ner nu.
    Bitte är väl ett danskt förnamn annars.
  • Anonym (Lägg ägg)
    Anonym (Hepp) skrev 2018-02-23 11:20:42 följande:

Bitte är väl ett danskt förnamn annars.

Mycket möjligt men det är definitivt inte ett tyskt.
  • Anonym (Madde)

Om du lägger till namnet Urusla kanske?

Bitte Urusla.

Ja det är power i det namnet. Girl power.
  • Anonym (???)
    Anonym (Madde) skrev 2018-02-23 11:24:03 följande:
    Om du lägger till namnet Urusla kanske?

Bitte Urusla.

Ja det är power i det namnet. Girl power.
    Skrattande Skål
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Lägg ägg) skrev 2018-02-23 11:23:14 följande:
    Mycket möjligt men det är definitivt inte ett tyskt.
    Bitte Kai Rand tänker jag på. I Sverige finns 352 personer med namnet. Säkert mycket vanligare i Danmark. Känns ytterst olämpligt att heta det i Tyskland.
  • Anonym (???)

Eller:

Bitte Brigitte? Typ Danke Anke?

• Anonym (Becky)
    Anonym (Bitte) skrev 2018-02-23 11:04:25 följande:

Tror knappast det är pga ditt namn.

Min mammas chef heter Bella och det är hennes riktiga namn. Jag trodde det var smeknamn på ett barn.

Folk som heter Bashra Alhamdidullahala får jobb
  • Anonym (Becky)

Bitte har 34 bärare i Danmark och räknas där som ett ovanligt namn.

Ditte däremot är vanligare och har över 7000 bärare.

• HelaGotland

Birthe är tyskt. Bitte låter som smekmånad för Brigitte eller Birgitta eller Birgit. Birgit finns det iofs tyska kvinnor som heter.

• Inisario

Tror inte att det beror på ditt "namn" att du gått arbetslös i flera år................
    Med tanke på vanligt namn i Tyskland. Hur många kvinnor i Tyskland heter Bitte då? 
Svar på tråden När är det ok att heta Bitte?