• Anonym (Anonym)

Hjärnhinneinflammation symtom?

Är det någon som har haft hjärnhinneinflammation som kan berätta hur länge den varade och hur länge symtomen som huvudvärk, trötthet, hörsel,syn, påverkades?

Blev du helt återställd efter hjärnhinneinflammationen och hur länge efter el har du symtom kvar?

• Svar på tråden Hjärnhinneinflammation symtom?
  • Anonym (..)

Jag hade inte så mycket faktiskt ont i huvudet utan mer en knappt uthärdlig känsla av tryck i det, som att någon proppade i mer och mer bomull i det hela tiden. Däremot en del hallusinationer och så trött i kroppen att jag inte kunde ta mig till toaletten 3 meter bort utan stöd. Jag åt Tramadol p.g.a. att jag hade så ont i ryggen efter ryggmärgsprovet, så kanske hade mer ont på andra ställen "egentligen" också som jag inte märkte av iförsig. Låg fullständigt utslagen i 2 veckor (att överhuvudtaget titta på en tv/dator/mobilskärm var uteslutet, läsa i en bok klarade jag i kanske 5 minuter åt gången några ggr per dag), kändes som att livet var helt borta men som tur var var jag för seg i tankarna för att reflektera över det i stunden. Sov 15-20 timmar per dygn.

Sen försvann det mesta helt plötsligt över en natt, det enda som hängde kvar nån vecka till var lite mer trötthet än vanligt och massa skumma och detaljerade drömmar (kändes lite som att hjärnan startade om sig själv). Så vitt jag vet blev jag helt återställd. Jag hade dock hjärnhinneinflammation orsakad av virus, är den orsakad av bakterier är risken för bistående men tydligen större.

Svar på tråden Hjärnhinneinflammation symtom?