Sosamnälan
Måste skriva av mig, vi har 2 barn, i tidig tonår, den ena flyter det på fint för men den andra har vi mycket utmaningar med. Vi har sökt hjälp och går sen en tid tillbaka på BUP för hennes ångest och oro, hon ljuger oxå otroligt mycket, har problem med humöret det skiftar upp och ner flera ggr om dagen med väldiga utbrott som följd.
Vi har tät kontakt med skolan på min begäran, (liten skola alla känner alla) )allt för att skolan och vi ska kunna hjälpa och stötta henne på bästa sätt, även skolsyster mailar när det är något speciellt.
Idag ringde soc att skolsyster gjort en anmälan, jag ringde skolan och frågade varför, fick
I vilket vi försöker
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-23 21:27
Fortsätter...
Idag ringde Socialtjänsten att skolsyster gjort en anmälan, att dottern sagt att vi bråkar och pappa dricker på helgerna. Det kom fran från dottern att skolsyster ställt ledande frågor, började med att hon kommit till skolsyster att hon kände sig låg och ledsen vilket sker ofta (därför går vi på bup))
Sköterskan frågar, har du problem hemme? Är det någon som dricker på helgerna?nja svarade hon, ( pappan tar nån ö på helgenl vilket inte är olagligt) Tar han tag i dig? Nej.. brukar mamma o pappa bråka? Ja det händer men sällan.
Skolsyster kopplade ihop att hon var ledsen pga det, fast dottern sa nej det är inte pga det!
Vips blev det en anmälan! Jag fattar ingenting.. att ställa ledande istället för öppna frågor till en tjej som redan är i en utsatt situation och vi har det kämpigt hemma som det är, kontakt med bup osv. Jag känner mig så himla kränkt och dottern känner sig lurad att hon anmälde och kände sig pressad av frågorna
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-23 21:28
Ledsen för dålig stavning jag skriver på mobilen ????