1,5 åring kan slå/putta andra barn.....
Hej!
Min son är 1,5 år. Är supersocial, hälsar på alla han ser och pussar och kramar andra barn. Men likaväl kan han slå ett annat barn och idag puttades han på ett barn som var hemma hos oss, och det gjorde han flera ggr. Det händer i princip varje gång vi med barn umgås att han gör det, iaf slår, puttas var första gången idag. I mina ögon sker det helt oprovocerat. Men lika gärna kan han gå fram och puss och krama.
Alltså hur bemöter jag detta? Tycker det pågått för länge, typ två månader... Mer o mindre i perioder. Tycker inte de andras barn gör det lika mycket, det kan hända men inte lika ofta och medvetet. Å andra sidan pussas de inte heller. Han är iofs äldre än alla andra så vet inte om han är i en normal utveckling eller om det är o onormalt som han håller på? :/
Vad är era tankar och tips hur jag bemöter? Brukar försöka va snabb när han e på väg mot nån att flytta på honom, annars säger jag oftast "Men nej så får du inte göra" flyttar på honom, frågar det andra barnet hur det gick.. Förut visade jag oftast hur man skulle göra typ "klappa fint" men tappat det lite nu och gör inte så lika ofta...
Tankar?