• DreamBear

Tietzes syndrom? Kostokondrit?

Någon här som här Tietzes syndrom eller kostokondrit?

Skottade snö förra vintern och fick vad sjukgymnasten trodde något av ovan. Det försvann efter veckor den skarpa smärtan på de nedre revbenen. Däremot är jag fortfarande trycköm ovanför bröstet. Alltså högre upp. Men känner inget i övrigt. Bara vid tryck där.

Men så i veckan bar jag ett tungt paket som var lite otympligt och efter började problemen igen. Först smärta i bröstbenet och sedan liksom lite här och där. Det känns lite som om hela bröstkorgen är öm och känns skör. Det svider och bränner i skelettet liksom.

Ni som har Tietzes eller kostokondrit, hur har ni det? Vilken sorts smärta har ni? Hur länge har ni ont?

Hur fick ni diagnosen?

Funderar på om jag borde söka igen

• Svar på tråden Tietzes syndrom? Kostokondrit?
  • Sapiens

Jag fick också samma diagnos i februari månad. Hade kanske gått med det sen förra sommaren. Provade med kiropraktor, var skönt för stunden men ömheten kom tillbaka efter några dagar. Efter mycket letande på nätet så fick jag höra att nypon pulver ska vara bra. Men jag läste även att det inte fungerade på många. Jag köpte mig en burk nypon tabletter fick även med en salva på köpet som var nypon i som man kunde smörja på området. Har ätit dom lite mer än 2 veckor och min smärta har minskat väldigt mycket, känner knappt av det längre har till och med börjat träna igen. Jag tänker inte sluta med dom, du kan ju prova du med, kommer inte bli värre ialf.

Svar på tråden Tietzes syndrom? Kostokondrit?