• Anonym (Tinderman)

Hur många dejter har en kvinna samtidigt på tinder?

Jag är man och är med i tinder. Läste att tinder består av 30% kvinnor och 60% män. Då måste ju kvinnor få otroligt många likes osv. Då måste ju en kvinna ha många att välja på och kanske gå ut samtidigt med eller har jag fel? Eller dejtas det en taget? Och sedan kk måste vara vanligt. Bara tankar som jag kom att tänka på nu efter att varit inne på tinder. En del kvinnor skriver inget och en del har en flirtig emoji vill dem bara ha sex?

• Svar på tråden Hur många dejter har en kvinna samtidigt på tinder?
  • Anonym (C)

De dejtar flera år gången så de kan välja och vraka

Har mellan 5-10 killar i chatten om det är en snygg tjej

Är du bästa valet hör de av sig mest frekvent till dig, pauser är aldrig ett bra tecken på Tinder då är du redan ett "sistahandsval"

• Anonym (Tinderman)

I såna fall så är jag redan ett sistahandsval. Uppmuntrande! I vanliga livet brukar det dock gå utan problem.

• Anonym (C)
    Anonym (Tinderman) skrev 2018-02-25 07:02:16 följande:

I såna fall så är jag redan ett sistahandsval. Uppmuntrande! I vanliga livet brukar det dock gå utan problem.

Ja om hon inte kör ett spela svår - spel eller är Super osäker vad hon ska skriva för du är galet het.

Men i regel handlar det om att hon har fler att välja på som är mer intressanta.

Vill du känna att någon är seriös från Tinder måste du nog få det till telefonsamtal så du vet att hon lägger tid på dig specifikt. Är hon online på Tinder vet du aldrig vad hon gör.
  • Anonym (Ida)

Oj jag är kräsen så deltog mig en vecka att ens svajpa höger på någon, när vi matchade så sågs vi efter en vecka, och nu har vi vart ihop i 3 år. 
    Alla är inte samma så man kan inte säga att snygga tjejer dejtar fler och fula färre. 

• Anonym (Titti)

Jag har bara varit på Tinder ett kort tag, men måste säga att jag gör precis som i "riktiga livet" - dvs ägnar mig åt en åt gången och ser hur det verkar.

Matchade med en riktigt het kille nästan det första jag gjorde, pratar bara med honom men har några andra matchningar som blev till för att jag kände att jag "måste" typ. Ska träffa honom i kväll och känns det bra kommer jag ta bort appen, skiter det sig får jag väl kliva på igen

Sedan är det inte alls så att du är andrahandsval bara pga pauser - jag har ett jobb där jag inte kan använda mobilen mer än på min lunchrast, så det blir inte många meddelanden skickade under dagtid. Så känn hoppet

• Anonym (Göra något)
    Anonym (Titti) skrev 2018-02-25 08:08:39 följande:

Matchade med en riktigt het kille nästan det första jag gjorde, pratar bara med honom men har några andra matchningar som blev till för att jag kände att jag "måste" typ. Ska träffa honom i kväll och känns det bra kommer jag ta bort appen, skiter det sig får jag väl kliva på igen

Använder tjejer mest appen för att ha något att göra  när det är tråkigt?. Tar ni kontakten först om det är en het kille. 
  • Anonym (Enitaget)

Är kvinna o försiktig med vem jag swipar höger på. Tycker det är svårt o få till en bra match där man får igång ett bra samtal. Går inte på dejt med vem som helst, utan måste ha byggt upp en nyfikenhet o intresse först, vilket jag inte får från enbart en bild.

Men när det väl händer (att konversationen är bra) så dejtar jag bara en i taget.

• Anonym (Göra något)
    Anonym (Enitaget) skrev 2021-09-09 09:56:53 följande:

Är kvinna o försiktig med vem jag swipar höger på. Tycker det är svårt o få till en bra match där man får igång ett bra samtal. Går inte på dejt med vem som helst, utan måste ha byggt upp en nyfikenhet o intresse först, vilket jag inte får från enbart en bild.

Har du skrivit först till männen. 
  • Anonym (Enitaget)
    Anonym (Göra något) skrev 2021-09-09 10:01:44 följande:

Har du skrivit först till männen. 

Oftast är det jag som gör det ja. Men kan tycka att den som matchar sist borde skriva
  • Anonym (Enitaget)
    Anonym (Enitaget) skrev 2021-09-09 10:53:00 följande:

Oftast är det jag som gör det ja. Men kan tycka att den som matchar sist borde skriva

Vad är meningen med o matcha om man inte vill skriva o lära känna liksom?
  • Anonym (Göra något)
    Anonym (Enitaget) skrev 2021-09-09 10:53:00 följande:
    Får du alltid svar tillbaka. Kan du sitta länge och skriva om det känns bra 
  • Anonym (löijhuil)

Min erfarenhet säger tvärtom, att kvinnor i högre grad dejtar en i taget medan män har flera på gång samtidigt. 

Kanske håller det på att ändras, jag är gift och är inte inne i dejtinglivet  

Spontant känner jag att det verkar vara så att många idag har svårt att våga satsa på en, lite som att tänk om det finns någon bättre? 

• Anonym (Viola)

Jag hänger inte på Tinder men när jag dejtar så är det EN åt gången. Aldrig flera samtidigt, tycker bara det känns så jävla fittigt? Och sen hade jag aldrig orkat hålla igång flera samtidigt. Tycker det är nog med jobb att tänka på en person.

Om jag skulle dejta en kille som hade 5 andra tjejer samtidigt hade jag känt mig otillräcklig. Då kan han ta någon annan.

• Anonym (En åt gången)

Förmodligen en åt gången tror knappast det blir mer än så 

• Glinda från Oz

Min syster är väldigt aktiv på Tinder. Hon kan prata med 4-5 samtidigt men dejtar inte flera IRL. Att hon pratar med fler är inte för att hon leker utan för att alla samtal inte leder till en träff. 

• Anonym (En åt gången)
    Anonym (Ida) skrev 2018-02-25 07:20:33 följande:

Oj jag är kräsen så deltog mig en vecka att ens svajpa höger på någon, när vi matchade så sågs vi efter en vecka, och nu har vi vart ihop i 3 år. 
    Alla är inte samma så man kan inte säga att snygga tjejer dejtar fler 

Varför tror många att snygga tjejer dejtar fler
  • Anonym (asd)

Jag har inte använt just Tinder men jag antar att det gäller alla datingsiter, hur man använder dem. 

Jag dejtade absolut inte mer än en i taget när jag var singel. Blev själv lite snöpligt utsatt för att en man dejtade mej + en till samtidigt men det visste ju inte jag (först). Blev förtjust, ville träffa honom igen och DÅ säger han lite generat att "nja, jag hade dejt med en person dagen efter vår förra dejt och jag har bestämt mig för att gå vidare med henne. 
    Det var min första erfarenhet av att folk dejtade flera, jag hade inte tänkt den tanken för egen del. Jag kände då att hade jag vetat det hade jag aldrig gått på dejt med honom över huvud taget. 

Ett annat tillfälle bestämde jag dejt med en person från en grannstad. Dejten låg ca 2 veckor fram för vi behövde hitta en tid som funkade. Han skulle komma till min stad och vi skulle gå på restaurang. Hörde inget på rätt länge så dagen innan skrev jag och undrade vilken restaurang. Han var mycket bestämd på att han skulle boka men som sagt, jag hade inte hört något. Dagen kom och jag skrev igen. Då fick jag svar, att han helgen innan gått på dejt med en kvinna i hans egen stad och det hade varit så himla bra! Nu ville hon träffa honom igen. Jag blev faktiskt arg! Han kunde väl meddelat mig detta direkt när han visste det. Igen kände jag mig lite lurad, men kanske främst för att det gått en hel vecka där han hela tiden vetat om det här men inte avblåst till mig.  

• Anonym (Assmain)

Helt ärligt.
    Lägg ner Tinder, det är bara skadligt och alla där utsätter sig för stora risker. 

Vill du verkligen interagera med en kvinna eller man som legat med halva Tinder i din ort? Klart tjejerna och killarna med för den delen har flera interaktioner igång hela tiden. 

Har en väninna som var med på Tinder ett tag, det var någon form av självskadebeteende eller något. Hon hade flertalet interaktioner med olika killar samtidigt och samma dagar. Kunde vara luchdejt med en snubbe och ett ligg på toaletten, sedan träffade hon en kille för fika efter jobbet och gav oralsex, för att avsluta kvällen med en tredje hemmavid och idka älskog. 

Det är rätt så äckligt faktiskt, och väninnan har nu brutit sig loss från sin lilla hämd mot sitt ex som enbart skadade henne själv. Skall väl tilläggas att hon åkte på rejält många könssjukdomar. Klabbe, gonorré och syfilis samtidigt, hon kan nog skratta sig glad att hon inte åkte på HIV. 

• Anonym (Pho)

Regina Lund hade 17 dejter på 15 dagar.
    Varför använder kändiskvinnor Tinder? Dom träffar väl folk hela tiden. Man träffar ju någon om man är social och umgås med många olika människor?

• Anonym (Wilhelmina)

En åt gången, sedan kan jag såklart skriva med flera litegrann. Men har vi setts och det känns bra så avslutar jag med de andra.
    Verkar mestadels vara bittra män härinne som klagar att tjejer kan välja och vraka och bara leker runt. tycker faktiskt de flesta kvinnliga vänner tar det mer seriöst än många av mina manliga 

Svar på tråden Hur många dejter har en kvinna samtidigt på tinder?