• Anonym (AF?)

Reservplats Adolf Fredriks musikklasser, kom barnet in?

I veckan kom resultatet från Adolf Fredrik och mitt barn kom på reservplats. Är det någon som vet hur många av reserverna som brukar komma in? 

• Svar på tråden Reservplats Adolf Fredriks musikklasser, kom barnet in?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (AF?) skrev 2018-02-25 10:30:58 följande:

I veckan kom resultatet från Adolf Fredrik och mitt barn kom på reservplats. Är det någon som vet hur många av reserverna som brukar komma in? 

Samma sak hände mitt barn för några år sedan, men det är väldigt få som tas in från reserverna. Kanske 3-4 stycken. Jag ringde och frågade.

Vilken reservplats hamnade ditt barn på? Konkurrensen är helt galen och många som söker är enormt duktiga.
  • Anonym (AF?)
    Anonym (Lisa) skrev 2018-02-25 10:37:14 följande:
    Samma sak hände mitt barn för några år sedan, men det är väldigt få som tas in från reserverna. Kanske 3-4 stycken. Jag ringde och frågade.

Vilken reservplats hamnade ditt barn på? Konkurrensen är helt galen och många som söker är enormt duktiga.
    Tack för ditt svar! Jag hörde om en kille som kom in senare på hösten och han hade plats 18 eller liknande.

Mitt barn har en plats över 20 så jag har redan sagt att det nog inte blev en plats till honom men ville ändå höra vad ni trodde. De tar ju in så himla många barn! Kom ditt barn in?
  • smulpaj01

Jag kom in på AF när jag var liten men tackade nej. Det andra barnet i min klass som också kom in tackade ja och bytte skola.
    Så visst finns chansen för ditt barn, alla vill inte gå där även om man kommer in.

• Anonym (AF?)
    smulpaj01 skrev 2018-02-25 10:46:06 följande:

Jag kom in på AF när jag var liten men tackade nej. Det andra barnet i min klass som också kom in tackade ja och bytte skola.
    Så visst finns chansen för ditt barn, alla vill inte gå där även om man kommer in.

Nej jag vet det, vi kommer tacka nej till en plats på en annan skola så det rör alltid på sig. Det jag frågade om var ungefär hur många av reserverna som brukar komma in.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (AF?) skrev 2018-02-25 10:43:27 följande:
    Tack för ditt svar! Jag hörde om en kille som kom in senare på hösten och han hade plats 18 eller liknande.

Mitt barn har en plats över 20 så jag har redan sagt att det nog inte blev en plats till honom men ville ändå höra vad ni trodde. De tar ju in så himla många barn! Kom ditt barn in?
    Nej tyvärr, hon hade reservplats 35 eller nåt sånt.

Tråkigt när de så gärna vill!
  • viseversa

Beror helt på hur många som tackar nej. Och vilken plats barnet har på reserv. Jag kom in på en gång så kan inte svara exakt men vi fick 3 nya elever i klassen i åk 5 i alla fall.

• Anonym (Lia)

Vårt barn står på plats nummer 12, har trott att det var helt kört men om någon kom in från plats 18 verkar det ju finnas hopp - vet du när det var? Trodde också att det var max 4 som kom in från reservplats.

Kan det påverka att många sökt in både till Farsta och AF stan och sen väljer bara det ena?

• Anonym (AF?)
    Anonym (Lia) skrev 2018-03-05 20:27:45 följande:

Vårt barn står på plats nummer 12, har trott att det var helt kört men om någon kom in från plats 18 verkar det ju finnas hopp - vet du när det var? Trodde också att det var max 4 som kom in från reservplats.

Kan det påverka att många sökt in både till Farsta och AF stan och sen väljer bara det ena?

Vad spännande, då kommer nog ditt barn in - GRATTIS!!
  • Anonym (Lia)
    Anonym (AF?) skrev 2018-03-05 20:37:05 följande:

Vad spännande, då kommer nog ditt barn in - GRATTIS!!

Nja, hoppas gör man ju. Är du helt säker på killen med plats 18? En bekant med reservplats 18-19 kom inte in 2015 och då tror jag ändå att AF Farsta hade öppnat. Men med lite tur kanske ditt barn kommer in, låter ju inte helt kört.

Det jag hoppas är att många sökt och kommit in på bägge skolorna och måste välja en. Vi sökte aldrig AF Farsta då det var lite långt bort för oss.

När måste de som kommit in tacka ja för att inte förlora platsen? Någon som vet?
  • Anonym (AF?)
    Anonym (Lia) skrev 2018-03-05 21:51:34 följande:
    Nja, hoppas gör man ju. Är du helt säker på killen med plats 18? En bekant med reservplats 18-19 kom inte in 2015 och då tror jag ändå att AF Farsta hade öppnat. Men med lite tur kanske ditt barn kommer in, låter ju inte helt kört.

Det jag hoppas är att många sökt och kommit in på bägge skolorna och måste välja en. Vi sökte aldrig AF Farsta då det var lite långt bort för oss.

När måste de som kommit in tacka ja för att inte förlora platsen? Någon som vet?
    Ja, helt säker! Han var född 2005 så det är inte så länge sedan heller.

Jag tror att sista dag att tacka ja är någon gång nu i mars men jag vet tyvärr inte. Däremot vet jag att av de barn som söker AF är det även många som söker kungliga balettskolan, kulturama och pops också. Pops ska ha svar nu i veckan, kulturama vet jag inte men balettskolan börjar sina antagningar först den här veckan eller nästa.

Vi sökte inte heller Farsta, alldeles för långt bort. Glöm inte att uppdatera om ditt barn kommer in!
  • Anonym (Lia)

Då får vi hålla tummarna att vi ses på uppropet då! ???? Jag lovar att uppdatera.

En kompis kollegas barn som sökte både AF stan och Farsta kom in på Farsta och hamnade på rätt låg reservplats till AF stan. De kommer dock att tacka nej till Farsta då de bor norr om stan. Eftersom man inte gör första och andrahandsval till de två AF-skolorna tänker jag att det är fler som sökt och kommit in på bägge skolorna men som sen bara kan tacka ja till en. Då kanske det också rasslar till...(hade helt gett upp hoppet men nu ser det ju lite ljusare ut).

• Anonym (LA)

Lycka till och hoppas era barn kommer in!!

Mitt barn går på Lilla Akademien och det är så himla roligt med all musik!! Vi har verkligen levt upp sedan han började där - jätteroligt!

• Anonym (Lia)

[quote=78526092][quote-nick]Anonym (LA) skrev 2018-03-06 10:04:01 följande:[/quote-nick]

Lycka till och hoppas era barn kommer in!!

Mitt barn går på Lilla Akademien och det är så himla roligt med all musik!! Vi har verkligen levt upp sedan han började där - jätteroligt!

Tack! Ja kul med musicerande barn!

• Anonym (Lia)

Uppdatering fyra år senare: ja visst kom ungen in! Redan någon månad efter mitt inlägg t.o.m. Cool 

• Anonym (LA)

Kul!  
    Hoppas han trivs! 

Svar på tråden Reservplats Adolf Fredriks musikklasser, kom barnet in?