• sycamore

    Fredagsmys och lördagsgodis

    Hur många barn har ni och hur mycket lägger ni på fredagsmys samt lördagsgodis/helg? Vad är rimligt/barn egentligen? Beror såklart på vad man har för inkomst, vanor i övrigt osv, men på ett ungefär?

    Räknade på att vi lägger ungefär 200kr/helg på tre barn. Tycker det känns väldigt dyrt, men jag kanske har fel?

  • Svar på tråden Fredagsmys och lördagsgodis
  • aerial

    Har en femåring som inte äter godis. Han får en sån där liten påse med chips (40 gram) på fredagen som han delar upp på fredag och lördag. Han orkar inte mer. Så blir ju billigt och bra för mig!

  • faren

    Popcorn, som man gör själv, brukar jag köra med. Sen bakar vi. Muffins, eller kanelbullar, vi brukar inte köpa hem chips och godis, vi kan också bestämma att vi skall baka en egen pizza, med älsklingspålägget. ( tonfisk/ räkor, som regel),

    Sedan är det ju den absoluta: Varm chokladmjölk som vi gör på kakao, och så vispar vi lite grädde till det. Mums!

  • Fru Ve

    Brukar köpa lösgodis för ca 40 kr och det får barnen som är 6 och 10 år ha till både fredag och lördag. Äter de upp allt på fredagen finns inget kvar till lördag helt enkelt. Sen köper jag också någon chipspåse varannan vecka som vi tar lite ur på helgerna. Så säg att det för oss med två barn kostar ca 50-60 kr per helg. Läsk dricker vi sällan. De får ta saft eller bubbelvatten. Vill man ha billigt helggodis är ju hemgjorda chokladbollar och popcorn bra.

  • Kurlie

    Vi lägger ungefär lika mycket men då är det till 2 större barn och mig. Minsta äter inte godis än och mannen köper något litet själv. Tycker också det känns mycket.

  • Anonym (A)

    Sonen är nöjd med max 75 g lördagsgodis säg 5 kr. Köper vi xuxna godis blir det ca 25 kr och en påse snacks 20 kr. Så ca 50 kr för oss 3, så ja 200 kr låter mycket om man inte räknar in middag typ pizza eller tacos i det.

  • Anonym (mmm)

    vi har 5 barn mellan 10-18 + oss själva. Vi köper en påse chips, en påse ostbågar + poppar popcorn + köper tre 1,5 l-drickor. Det räcker till allihop och blir oftast över en del också. Har inte kollat så noga på vad det blir i pris men det kan inte bli så mycket som 200 kr. Handlar på Coop. 

  • Anonym (mmm)
    faren skrev 2018-02-25 10:46:32 följande:

    Nu har jag båda mina små hjärtan varje helg! God bless!


    jaha?
  • Kurlie

    Nu ljög jag nog. Vi lägger nog ca 130 kr helg. En chipspåse, Spispopcorn, nått godis de delar och lite olika choklad.

Svar på tråden Fredagsmys och lördagsgodis