öroninflammation!
Är det någon som vet om Kåvepenin finns i stolpiller och om man kan ge det till en 16 mån? Att få i henne flytande medicin är en riktig plåga. Att behöva hålla fast henne och tvinga henne att svälja gör mig gråtfärdig!
Är det någon som vet om Kåvepenin finns i stolpiller och om man kan ge det till en 16 mån? Att få i henne flytande medicin är en riktig plåga. Att behöva hålla fast henne och tvinga henne att svälja gör mig gråtfärdig!
Jag förstår precis vad du menar, min dotter fick vi ge flytande kåvepenin när hon var 3 månader. En pärs för alla inblandade! De finns som stolpiller vet jag, kräv att¨få dem! Lycka till och hoppas den lilla bilr frisk fort!
Vad jag vet finns Kåvepenin inte som stolpiller, inte enligt FASS heller (www.fass.se).
Vet inte men jag fasar! Vi har fått kåvepenin till Noel idag...
Kåvepenin finns inte i stolpiller för det blir för starkt för slemhinnorna i ändtarmen. Vi har sen mitten på januari kört med 2 omgångar flytande Kåvepenin på Moa. Idag fick vi något som hette Spektramox. Det tog hon UTAN problem, det var med smak av apelsin och hallon. Det blir hennes 3:e (!) öroninflammation detta året........ Känner mig helt slutkörd.............. ;( Kräv att få någon annan penicillin. Jag sa till läkaren idag att jag vägrar ge henne Kåvepenin igen, och det gick ju bra.... Lycka till
jag vägrar ge mina barn Kåvepenin, de får skriva ut amemox i stället.....
Båda mina barn är öronbarn....
Kan ni inte blanda i penicillinet i vällingen/ersättningen, eller i annan dryck som ges på flaska? Det gör alltid vi och då är det inga problem.
varför är så många emot kåvepening ??? alltså vi har precis avslutat 5 dagars kur och jag har en känsla att han foprtfarande har ont i öronen det är därför jag frågar
Usch, Maja har haft öroninflammation två gånger. Kåvepenin är ingen lek att få i henne och jag förstår henne, det luktar ju inte gott. Sen hur kladdigt är det inte! Hon spottar ut en hel del och det rinner och kladdar så det är nästan bara till att bada henne...
Bra att få veta att det finns andra godare alternativ.
Anledningen till att jag är emot Kåvepenin är att det är svårt att ge barnen, de får kväljningar av det, det är större mängd som ska ges....
Hjälper inte vid dubbelsidig öroninflamation, vid tillfällen har de påbörjat kåvepeninkur sen fått starkare när det inte hjälpt....
nuförtiden brukar man inte ge penecilin i första taget mot öroninflamation då det ofta går bort av sig själva...
Är barnet under 2 år får de antibiotika om det är påverkat av det....
Efter sömnlösa nätter pga öronverk är man tacksam när penicilinet börjat verka och barnet börjar sova igen...