• Anonym (TS)

Vilka kläder passar denna kroppsform?

Jag har smal överkropp med medelstora bröst som varken är små eller stora. Typ B-kupa. Har väldigt kort hals. Smala axlar och smal midja. Mycket breda höfter men normalstor rumpa. Lår lite större än medel. Mycket breda vader. Små fötter. Jag är ganska kort, 160 cm. Väger typ 58 kg. Jag är 35 år men tycker om att se ungdomlig ut och är ganska lekfull av mig. 

Vilken sorts kläder passar mig? Jag älskar rockabillyklänningar men det kan man inte alltid ha. Kjolar över knät funkar men inget längre. Bara utsvängda kjolar för snäva ser helt knäppt ut. Tighta tröjor rullar upp på midjan. Finns inga linnen som passar för antingen är de breda och då ser jag tjock ut eftersom underkroppen är så stor, eller så smala och då rullar de upp. Måste understryka midjan. O-urringat och vanliga urringningar gör att halsen ser ännu kortare ut. Fyrkantiga urringningar passar bäst men är väldigt sällsynt. Tighta jeans/byxor går inte för om de passar i midjan så får jag inte dem över vaderna eller höfterna. Utsvänga byxor okej men de måste vara tighta i låren så jag inte ser tjock ut och är de för utsvängda ser det knäppt ut också. 

Vad ska jag ha för kläder? :/ Både till fest och vardag och jobb. Behöver byta ut hela min garderob. 

• Svar på tråden Vilka kläder passar denna kroppsform?
  • SofieJ

Tycker det låter som att du har ganska bra koll redan? :)

Svar på tråden Vilka kläder passar denna kroppsform?