Deltidssjukskriven efter 180 dagar?? Finns det någon här som fått godkänt detta av FK?
Jag är så himla orolig, kan knappt sova :( Kan någon hjälpa mig med att beskriva hur det varit för er, eller om någon arbetar med sådana frågor, så hade jag varit så otroligt tacksam!!
Jag kommer troligen att vara sjuk även efter 180 dagar enligt läkaren, men kunna jobba kanske 50 %. Har en kronisk sjukdom så ingen kan säga säkert att jag blir arbetsför 100% innan 365 dagar. Mitt arbete är ganska bra till mig med tanke på min sjukdom, att tänka sig ett annat som skulle göra att jag skulle kunna jobba 100% är helt världsfrånvänt och orealistiskt. Sitter liksom redan ner och jobbar med dator, kan variera min ställning etc.
Men efter 180 dagar så har jag förstått det som att FK kommer kräva att jag ska söka nåt annat arbete på hela arbetsmarknaden, om det finns möjlighet att jag skulle kunna jobba 100% på ett sånt?
Har tre frågor:
-VAD skulle det isf vara för nåt arbete, finns det liksom sådana...?? Nån som har nåt ännu enklare än ett sånt kontorsjobb som de konstaterat är bra för mig?! (skulle ju kunna tänka mig ett sånt alltså, jag vill ju jobba...)
-FINNS det ens möjlighet att de godkänner nån deltidssjukskrivning efter 180 dagar, eller de är liksom besatta av att det finns ännu enklare jobb man ska söka?l
-Är det snälla nån som fått godkänt deltidssjukskriving efter 180 dagar som skulle vilja skriva några rader om sjukdom/arbete/vad FK krävt för detta godkännande etc?
TACK!!