• Äldre 26 Feb 19:59
    1313 visningar
    0 svar
    0
    1313

    Endometrios, mykoplasma och extrem längtan efter barn!

    Jag har endometrios som upptäcktes för några år sedan.

    Sedan dess har jag alltid gått med en oro för att det ska bli svårt att bli gravid.

    I och med allt jag läst på nätet.

    Jag har inte så stora problem av endometriosen (jämfört med många).

    En liten cysta i ena äggstocken (drygt 4 cm från början och nu har den krymt av sig självt till hälften nästan)

    I övrigt har det inte hittats något.

    För ett litet tag sedan fick jag veta att jag har Mykoplasma (i underlivet), vilket jag ska börja äta antibiotika för.

    Min kille har också testat sig och lär ju med största sannorlikhet ha det han också.

    Jag har alltid varit noga med att testa mig för könssjukdomar, då jag vet att vissa kan ge komplikationer när man vill ha barn.

    Men jag visste inte ens vad mykoplasma var förrän nyligen.

    Jag beställde gentest för att jag ville testa mig för klamydia och gonorre, och då ingick även mykoplasma så jag tänkte att det var väl lika bra.

    Min gynekolog så att det inte finns någon bevisad kopplingmellan mykoplasma och infektion i äggledare, livmoder och livmoderhals.

    Men när jag läser på nätet hittar jag annan information som gör mig livrädd.

    Jag och min kille har försökt bli gravida i några månader, utan resultat och jag blir mer och mer knäckt för varje gång mensen kommer.

    Jag vet att det kan ta tid även om det inte är något fel, men jag i min naivitet hade förhoppningar om att det skulle gå på första försöket (Jag har varit gravid 2 gånger tidigare när jag var 23 och 25 ( är 33 nu) vilket skedde på en gång.

    Jag var bara tvungen att få skriva av mig, då min oro för att bli barnlös håller på knäcka mig totalt.

    Kanske finns det någon här som kan ge mig lite hopp.

    Jag är jätterädd för att jag ska ha gått med äggledarinfektion länge utan att veta om det, och att det ska gå skapat problem med äggledarna.

    Jag har gjort VUL många gånger för att hålla koll på cystan, och allting har då sett normalt ut (förutom cystan då som sagt)

    Jag har heller aldrig haft något förhöjt crp.

    Jag ska spola äggledarna nästa vecka, och i och med det borde det väl synas om det blivit något fel på äggledarna?

Svar på tråden Endometrios, mykoplasma och extrem längtan efter barn!