Kramp? Konstig rörelse
Vet knappt om ja ens törs ställa denna fråga för det kanske bara kommer stärka min oro...
Pga komplikationer vid födseln fick vår son syrebrist och det blev synligt på MR. Ingen stor men flera mindre områden som styr de motoriska delarna sa läkaren så vi kommer få gå på kontroller. Hittills har han utvecklats normalt, 3 månader nu.
Men han har haft en konstig rörelse för sej, har liksom vridit huvudet åt sidan å gapat samtidigt. Den har gått att avleda. Eeg har gjorts samt att läkare sett rörelsen å det säger att det inte är ngn kramp. De tror snarare att det var en rörelse han själv hittat på pga magont. Först gjorde han den alltid åt höger, sen bara Åt vänster för att sedan göra den uppåt lite lätt så det knappt syntes längre så den gick över typ. Å magen gör inte längre ont å han är en nöjd bebis.
Sen blev han förkyld.. å nu gör han rörelsen igen men bara när han håller på å nysa men det inte kommer någon nysning om ni förstår vad jag menar? Då gör han den efteråt. Släpper han fram nysningen gör han inte rörelsen.
Varför gör han såhär? Jag blir så orolig å rädd varje gång. ????
Ja tänker kramp, epilepsi, att den hör ihop med hjärnskadan. Men kan det verkligen vara som läkaren sa, nåt han fått för sej bara?
Finns det nån därute som varit med om lika?
Den gör inte ont heller för han ler efteråt