• abingabing

    "Avm ytterligare 2m mot nacken"?

    Hejsan! Håller på att sticka min första kofta och har kört fast... Man ska i bakstycket avmaska de mittersta3 8m  för nacken och var sida stickas för sig....SEDAN kommer det för mig mystiska "Avm ytterligare 2m mot nacken".


     


    VAR någonstans exakt skall denna avmaskning ske? Är det två maskor på varje sida eller två maskor totalt dvs en på varje sida? Tacksam för hjälp :)

  • Svar på tråden "Avm ytterligare 2m mot nacken"?
  • v i r r a

    Jag svarar med en massa frågor bara men..

    Står det något mer? Typ totala antalet maskor kvar efter avmaskningen, eller antal maskor på varje sida?

    Går det att räkna ut genom att läsa beskrivningen av framstycket? Där borde det framgå hur många maskor du har till axeln när du ska avmaska alla. Rimligtvis borde det vara samma antal på axeln på både fram- och bakstycket.

  • v i r r a

    PS. Jag skulle tolka det som 2 m i varje sida mot nacken.

    Passar på att tipsa om gruppen ?online stickcafé? om du har facebook. Världens bästa stickningshjälp kan du få där

  • abingabing
    v i r r a skrev 2018-02-28 14:53:40 följande:

    Jag svarar med en massa frågor bara men..

    Står det något mer? Typ totala antalet maskor kvar efter avmaskningen, eller antal maskor på varje sida?

    Går det att räkna ut genom att läsa beskrivningen av framstycket? Där borde det framgå hur många maskor du har till axeln när du ska avmaska alla. Rimligtvis borde det vara samma antal på axeln på både fram- och bakstycket.


    Ja! Det står 27 m per axel :D Då stämmer det ju med 2 m för varje sida :D Tusen tack för hjälpen och tipset på Facebook :)
  • v i r r a
    abingabing skrev 2018-02-28 17:53:10 följande:

    Ja! Det står 27 m per axel :D Då stämmer det ju med 2 m för varje sida :D Tusen tack för hjälpen och tipset på Facebook :)


    Så lite då!

    Hoppas du hittar gruppen på Facebook! Ovärderlig hjälp, trevlig stämning och massor med inspiration för både totala nybörjare och sådana som stickat i typ 75 år
Svar på tråden "Avm ytterligare 2m mot nacken"?