• Tjej 83

Ont i magen och på vänster sida, vad är de?

kan de ha med förkylning att göra. har vart förkyld några dagar och detta kom igår morse (9/3)
    gör så ont kan inte sova på vänser sida, jobbigt att röra sej
    asså de känns som "håll" eller krampigt typ..
    jätte jobbigt..

• Svar på tråden Ont i magen och på vänster sida, vad är de?
  • Lisen9

Hej!!
    Jag fick "kramp" i väster sidan av magen igår..och under magen...
    kunde inte gå eller ställa mej upp så jag blev liggandes i soffan! sen när min sambo kom hem med mat och jag hade ätit så släppte det! SKUMT!!! Fattar ingenting vad det kan ha varit...jag gick som en gammaltant.!!!
    Har du fått nåt svar av Bm?

• cissilla

Det kan vara så "enkelt" som tarmarna, om man är förstoppat,får diarre eller gasig, får man lätt ont på vänstersida för det är där slutet på tarmen sitter, så om du är förskyld så är det inte helt omöjligt att du får ont, svföringen brukar då bli mer slemmig, men är du orolig så för säkerhetsskull kan du ju ringa och prata med sjukrådgivningen eller vårdcentralen

Hoppas det ordnar sig

• mästerkattenistövlar

Vad kan det vara när det är på höger sida då?

Jag har ont som mensverk, fast mindre, i hela magen. Men jag har som känningar på högersida, ganska ordentligt.
    Igår kom jag på att jag brukar ha ont på höger sida ibland när jag har ÄL, men aldrig på vänster.

Är det någon som känner ingen detta som vanligt, eller borde jag kolla upp det?

• cissilla

Kan vara äggstockarna, annars kan det va blindtarmen om man har ont i högra sidan.
    Själv får jag jätteont när jag har ägglossning ibland mer på ena sidan, man får väl se det possitivt..... jag vet när jag lättast blir med barn ;)

• mästerkattenistövlar

Ah... glömde ju att skriva att jag redan väntar barn...
    Har fortfarande ont på samma ställe, bara på höger sida.

Så nu får jag till en liten extrapuff också.

Svar på tråden Ont i magen och på vänster sida, vad är de?