• Anonym (Jag)

Kan en man bli attraherad efter flera år??

Hej, jag har under några år till och från träffat en upptagen man. Det hela började med en oskyldig flirt men båda fick ganska snabbt känslor. Vi träffades inte ofta men hade ganska intensiv kontakt. Vi strulade en del men gick aldrig hela vägen pga att jag inte ville det när han var upptagen. Han har respekterat detta och ändå fortsatt hålla kontakt. Vi har en otrolig kemi och hade helt säkert varit tillsammans om vi träffats när han var singel.

Han är skild efter många års äktenskap. Träffade direkt efter skilsmässan sin nuvarande tjej och de bor ihop. Båda har barn men inga gemensamma. De har varit tillsammans i 5 år. Problemet i deras förhållande är att han inte är attraherad av henne och aldrig har varit det heller. Han är tillsammans med henne för att han vill ha en familj till sina barn. Han kan inte bryta upp pga att han inte vill såra sina barn en andra gång. Han ser det som ett misslyckande om han även efter en skilsmässa skulle bryta upp ett hem för sina barn. Han är en underbar pappa och gör allt för sina barn. Han har inte varit så tydlig mot mig som jag hade velat. Han har uppgett att han ser sitt förhållande tillfälligt och inte vet vad som händer i framtiden. Det stora problemet har varit att han inte är attraherad och att de knappt har sex.

Efter mkt strul med tjejen så bröt de upp men de är tillsammans igen pga barnen. Helt plötsligt säger han till mig att de har det bättre och att han är attraherad av henne. Han säger att han tror attraktion sitter i huvudet. Jag vet att han intalar sig själv att det är bra som han har det. Jag tror att han bildar sin egen verklighet och att detta inte är sant.

Min fråga är, kan en man plötsligt bli attraherad av någon efter 5 år tillsammans???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-28 18:33
    Jag vet helt säkert att han inte har varit attraherad av henne tidigare. Inte bara av honom utan av gemensamma vänner som också vet hur han lever.

Jag tror däremot att han inte är ärlig mot mig nu, att han plötsligt är attraherad av henne.

Ska tillägga att vår kontakt är bruten sedan ett tag tillbaka för att han vill försöka lappa ihop sitt förhållande. Jag tror han nu ljuger för mig för att jag ska hålla mig borta.

• Svar på tråden Kan en man bli attraherad efter flera år??
  • Anonym (Vakna)

Du är ju totalt blåst. SJÄLVKLART är han attraherad av henne, annars hade han valt dig eller nån annan som familj till sina barn. Hur kan du bara tro på den lögnen?!

Dessutom borde du, om du har mer än tvåsiffrigt IQ, ha förstått att om HON får reda på ER så kommer han säga till HENNE att det är DIG han inte är attraherad av. Som jag förstår det har han knappt legat med dig heller så det kommer inte vara så svårt att hävda.

Hur tror du att deras gemensamma barn blev till? Genom storken? Nej, genom att han knullat henne såklart. Och självklart har han kysst, myst, legat med, kramat, gjort romantiska saker för henne miljoner ggr oftare än vad han nu kan ha gjort för dig.

Ett svin är han däremot. Vilket inte frun vet så henne kan man inte klandra men DU vet och vill ha henne ändå.

Och smickrar dig själv fast du borde känna dig som en loser i din situation.

• Anonym (Jag)

Den som är blåst här kan ju diskuteras. Du kan tydligen inte läsa eller så har du noll läsförståelse.

• Anonym (Lina)

Hej! För att svara på frågan. Ja man kan bli attraherad igen. Och attraktionen kan gå upp och ner genom åren.

• Anonym (Jag)

Tack för svar. Attraktionen har ledig funnits där. De har levt som vänner. Därför undrar jag om den plötsligt kan uppstå efter 5 år utan attraktion.

• Anonym
    Anonym (Lina) skrev 2018-02-28 17:27:56 följande:

Hej! För att svara på frågan. Ja man kan bli attraherad igen. Och attraktionen kan gå upp och ner genom åren.

Om attraktionen går upp och ner så är den inte stark i grunden.
    En gång genuint attraherad = alltid attraherad.
  • Anonym (Jag)

Kan ett sånt förhållande hålla i längden utan otrohet?

• Anonym (Hm)
    Anonym (Lina) skrev 2018-02-28 17:27:56 följande:

Håller med
  • Anonym (lite salt)

Det är nog tyvärr så att han inte är helt ärlig mot dig. Om han stannat med henne så länge finns det en anledning till det. Han har nog varit mer attraherad av henne än han erkänt för dig.

Att han gör det för sina barn är ett uppenbart svepskäl. Tyvärr.

• Anonym (klassiskt)

Det är ju den klassiska ursäkten. Att han inte är attraherad av sin fru, aldrig har sex med henne yada, yada. 

Sanningen är nog snarare att han alltid varit nöjd med att få äta kakan och behålla den.

• Anonym (Jag)

Igen, han är inte gift. Jag hoppas att man kan fokusera på frågan och inget annat.

• Anonym (Jag)

Jag vet helt säkert att han inte har varit attraherad av henne tidigare. Inte bara av honom utan av gemensamma vänner som också vet hur han lever.

Jag tror däremot att han inte är ärlig mot mig nu, att han plötsligt är attraherad av henne.

Ska tillägga att vår kontakt är bruten sedan ett tag tillbaka för att han vill försöka lappa ihop sitt förhållande. Jag tror han nu ljuger för mig för att jag ska hålla mig borta.

• Anonym (klassiskt)

Att jag skrev fru har ingen betydelse. Det är en otroligt vanlig ursäkt bland gifta män när de vill prassla på sidan om. Lika vanlig är den nog bland sambos.

Min man sade exakt samma sak när han försökte få till det med en annan kvinna. När jag kom på honom så var det "henne" han inte var det minsta attraherad av. 

• Anonym (klassiskt)
    Anonym (Jag) skrev 2018-02-28 18:09:56 följande:

Ok, det var lite mer information som inte framgick i tidigare inlägg. Jag utgick ifrån att endast mannen talat om för dig att han inte var attraherad av sin tjej. 

Det låter onekligen mystiskt, kanske han fått kalla fötter och fegar ur.

• Canadasvensk

Jag tror han nu ljuger för mig för att jag ska hålla mig borta.

Och där har du svarat på din egna fråga!

Sen om han är attraherad av henne eller inte spelar ju ingen som helst roll för dig! Gå vidare och hitta någon som vill vara med dig... Skål
  • Anonym (Mongo)

Du vet inte ett skit. Hur många människor tror du blir tillsammans utan någon attraktion alls i den sekundära delen av världen?
  • Tecum
    Anonym (klassiskt) skrev 2018-02-28 18:05:24 följande:
    Det är ju den klassiska ursäkten. Att han inte är attraherad av sin fru, aldrig har sex med henne yada, yada. 

Sanningen är nog snarare att han alltid varit nöjd med att få äta kakan och behålla den.
    Men han har ju inte haft sex med TS heller så där har han ingen kaka att äta... Så han har säkert äkta känslor för TS men han valt att satsa på familjen, rätt eller fel kan bara han avgöra. 
    Men se till att läsa alla inlägg innan du dömer folk!
  • Tecum

Men vad har det för betydelse om han är ärlig eller ej? Han har valt att satsa på familjen och det får du finna dig i. Kanske ljuger han för att du inte ska få överdrivna förhoppningar utan kunna gå vidare. Kanske är han ärlig, han och sambon har kommit närmare varann och han har fått känslor, visst kan man få känslor efter fem år. Hur ofta har det inte hänt mellan vänner som bara varit just vänner i många år men så plötsligt växer känslorna fram? Människor förändras över tid och allt kan hända.

Släpp honom och gå vidare är mitt tips. Om han ändrar sig är det hans sak att höra av sig till dig. 
  • Anonym (Jag)

Jag vill poängtera att jag ställde en fråga! Jag vill inte ha råd eller bli dömd av någon! Jag har blivit sårad nog och behöver inte höra mer skit av av okänsliga människor. Tänk er för innan ni svarar!! Självklart har jag ingen kontakt med honom mer och självklart försöker jag gå vidare. Är tacksam om ni som svarar på mitt inlägg läser utan att döma och endast svarar på vad ni tror ang min fråga.

• Canadasvensk
    Anonym (Jag) skrev 2018-02-28 20:52:10 följande:

Jag vill poängtera att jag ställde en fråga! Jag vill inte ha råd eller bli dömd av någon! Jag har blivit sårad nog och behöver inte höra mer skit av av okänsliga människor. Tänk er för innan ni svarar!! Självklart har jag ingen kontakt med honom mer och självklart försöker jag gå vidare. Är tacksam om ni som svarar på mitt inlägg läser utan att döma och endast svarar på vad ni tror ang min fråga.

TS, du har redan fått svar på din fråga. Ja, det är möjligt att man blir attraherad av någon igen. Precis som att man kan bli oattraherad av någon man tidigare varit attraherad av.

Om du nu försöker ta dig vidare utan honom varför är den frågan så viktig för dig?
  • Anonym (hänsyn)
    Anonym (Jag) skrev 2018-02-28 20:52:10 följande:

Ja för du var ju själv så jättekänslig, taktfull och empatisk när du inledde ett förhållande med en upptagen man, eller hur? Märkligt det där med ensidig hänsyn som vissa verkar ägna sig åt. Andra ska vara jättesnälla mot dem men de behöver absolut inte ta hänsyn till någon annan.

Dessutom, om du påstår att du tänker släppa honom, vad spelar det för roll vad han tänker, tycker och känner?
Svar på tråden Kan en man bli attraherad efter flera år??