• zynti

    Är det för sent?

    Hej,


    Under många år led (lider?) jag av depression. Detta gjorde att jag fokuserade på mina studier, jobb och gym vilket har resulterat i att jag idag har ett mycket välbetalt jobb som jag älskar dock begränsat socialt liv.


     


    I slutet på förra året fattade jag mod och gav jag mig för första gången in i online-dejtingsvärlden på match. Började prata med en tjej i december i ett par veckor och det slog gnistor direkt. Vi bestämde oss för att träffas på ett mysigt fik i Stockholm innan hon skulle åka till sina föräldrar över jul och nyår. Det var en jättelyckad dejt och vi pratades vid redan samma kväll.


     


    Under jul och nyår så höll vi kontakt varje dag. Hon återvände till Stockholm tio dagar efter nyår och jag bjöd ut henne pronto till en fin restaurang. Återigen så var det en lyckad dejt. Helgen efter det bjöd jag ut henne på opera, vilket vi båda uppskattar, och restaurang vilket slutade med vin och sex hemma hos mig.


     


    Efter det fortsatte vi att hålla kontakten på hennes initiativ dock mer sporadiskt. De nästkommande två helgerna försökte jag stämma träff men då hon fyllde år (hade andra planer sen innan vi träffades) samt var sjuk.  Jag föreslog sen en lunch på efterföljande lördag vilket hon tyckte var en jättebra idé. Jag gav henne även en sen födelsedagspresent, två biljetter till en vin- och matmässa i mars, under lunchen vilket hon älskade.


     


    Efter lunchen kollade vi på en film hemma hos mig och efter denna åkte hon hem (jag skulle vara barnvakt åt mina brorsdöttrar på kvällen samt hon tvätta).


     


    Efter detta insåg jag att alla gånger vi har träffats har varit på mitt initiativ.  Det är till viss del förståeligt då hon fortfarande är student vi har olika ekonomiska förutsättningar (jag har bjudit henne på samtliga dejter). Men hon har inte ens bjudit hem mig till henne.


     


    Så efter detta tänkte jag att jag kanske helt enkelt är för på, så jag distanserar mig och låter henne ta initiativet avseende kontakt och träff.


     


    Det har nu gått fyra veckor sedan jag såg eller hörde av henne (dock sett att hon kollar på mina snapchat stories). Detta har varit fyra mycket deprimerande veckor då jag verkligen gillar denna tjej (och jag fick intrycket att hon kände samma sak från första till sista kontakt).


     


    Är det för sent att kontakta henne nu? Ska jag ens göra det?  Vad gjorde jag för fel?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-01 06:09
    Ursäkta det konstiga formatet. Vet inte vad som blev fel!
  • Svar på tråden Är det för sent?
  • Anonym (Bobo)

    Jag tror att antingen fpr du gå vidare eller fråga henne rakt ut vad hon tycker om er relation.

  • Anonym (Liv)

    Vid dejting om du börjar ändra mönstret i kontakten är det viktigt att berätta det för din dejt. "du, nu känner jag att det är dags att du också visat på initiativ så nästa dejt är upp till dig ;)" t.ex

    För hon kan tro att du träffat någon ny annars. Många män som gör så och inte säger något bara "Ghostar" tjejen att han inte hör av sig mer tills hon själv ger upp honom.

    Hör av dig genast!

  • zynti
    Anonym (Liv) skrev 2018-03-01 06:23:06 följande:

    Vid dejting om du börjar ändra mönstret i kontakten är det viktigt att berätta det för din dejt. "du, nu känner jag att det är dags att du också visat på initiativ så nästa dejt är upp till dig ;)" t.ex

    För hon kan tro att du träffat någon ny annars. Många män som gör så och inte säger något bara "Ghostar" tjejen att han inte hör av sig mer tills hon själv ger upp honom.

    Hör av dig genast!


    Tack! Ska höra av mig i kväll!
Svar på tråden Är det för sent?