• Anonym (Bråkigt underliv.)

    Kan det stämma med slidkatarr som gynekolog hävdar?

    Hej!

    Jag opererades i somras i ett knä efter olycka och fick äta antibiotika som orsakade en svampinfektion. Symptomen uppkom efter ca 4 dagars användning av antibiotikan.

    Det blev rött, blygdläpparna svullnade, klåda och vita gryningar flytningar.

    Behandlade och besvären försvan. Sedan dess ( 8 månader ca) har jag haft ytterligare 3 svampinfektioner. Alltid samma symptom som ovan, de senaste gångerna har det behandlats med tabletter (fluconazol) första gången engångsdos och sista gången 6 tabletter som togs under ett par veckors tid.

    Under samma period har jag fått problem med torrsprickor i underlivet, sveda vid penetratio och obehag. Samt mellanblödningar som dyker upp mellan ÄL och mens. Konstateras ÄL med stickor, temp och även UL vid ett tillfälle.

    Nu var jag hos gynekolog igår för cellprpv och förklarade mina symptom. Hon tittade nertill och konstaterade att min livmodertapp såg inflammerad/röd/irriterad ut och så fort hon rörde den så började den blöda ganska rejält. Hon kommenterade att jag hade mycket flytningar och frågade om det alltid var så. Jag svarade att generellt är det lite mer efter ÄL men jag tycker inte det är mycket. De är alltid vita, ljus ljus gula eller genomskinliga och helt luktfria.

    Då säger hon att hon inte alls tror att det jag haft tidigare är svamp utan att jag har slidkatarr. Hon förklarar det som att dåliga bakterier tagit över de godas plats och orsakar problem.

    Hon föreslog inget test eller åtgärd utan ville vänta till cellprovet kom tillbaka

    Problemet är ju att jag inte alls känner igen mig i de symptom som beskrivs när det gäller slidkatarr? Har ni någon erfarenhet av slidkatarr? Hur var det för er?

    Kan tilläggas att jag började med hormonella preventivmedel 1 månad innan första infektion och slutade 1 månad innan mellanblödningarna kom

  • Svar på tråden Kan det stämma med slidkatarr som gynekolog hävdar?
  • Anonym (oj)

    Fast litar du mer på främlingar här på nätet än en läkare när det gäller en diagnos??

  • Anonym (Bråkigt underliv.)

    Nej, men ändras erfarenheter kanske kan sprida lite ljus över min situation. Den enda anledning att gynekologen kom med den här diagnosen var att hon tyckte att jag hade mycket flytningar under de 30 sekunder när hon tog provet.

    Inga vidare tester för att bekräfta "diagnos" och avsaknad av de symptom som karaktäriserar slidkatarr.

Svar på tråden Kan det stämma med slidkatarr som gynekolog hävdar?