• Familjmaj18

Lång cykel, graviditetssymtom Natural Cycles

Jag har vanligtvis en regelbunden cykel på 31 dagar - men är idag på dag 50. Har använt Natural Cycles i drygt ett halvår och den har alltid hittat min ägglossning och fått min lutealfas till 12 dagar. Denna cykel har NC hittat ÄL dag 37 (16/2)... Jag och min sambo hade oskyddat sex 14/2, så kan ha prickat in ÄL. Jag har haft graviditetssymtom i ungefär en vecka med trötthet, molvärk, yrsel, huvudvärk och ömma bröst. Men testade negativt på gravtest imorse. Någon annan som varit i liknande situation? Blir galen av kombinationen av onormalt lång cykel och graviditetssymtom haha.

• Svar på tråden Lång cykel, graviditetssymtom Natural Cycles
  • Anonym (Saris)

Kan du inte lägga upp din tempkurva ? :) har också lång cykel. Cd 34 utan ägglossning än.

• Familjmaj18

Här är bilder på min förra cykel och min nuvarande. Jag ligger betydligt lägre i temp denna cykeln också, tror att det är för att det är så himla kallt överallt
  • Anonym (Utan)

Jag kör med p-dator Och när tempen varit hög 3 dagar vet jag att jag haft äl. Enligt kurvan ser det inte ut som du haft äl. Då skulle tempen stigit.

• Anonym (Saris)
    Familjmaj18 skrev 2018-03-01 11:02:18 följande:

Här är bilder på min förra cykel och min nuvarande. Jag ligger betydligt lägre i temp denna cykeln också, tror att det är för att det är så himla kallt överallt

Tycker inte heller det ser ut som att du haft ägglossning ännu.
  • Familjmaj18

Eller hur, det trodde inte jag heller och förstår inte vad NC har snappat upp... Vi ska gifta oss i maj så försöker inte aktivt bli gravida just nu, men vill gärna utöka familjen snart därefter.

Jag undrar varför min temp ligger så generellt lågt denna cykeln också. Jag har inte varit sjuk eller speciellt stressad på sistone så kan inte tänka att något sånt kan ha påverkat cykeln.

Saris, hur ser din kurva ut? Brukar du ha lång cykel?

• stragge

Oj har visst råkat vara anonym haha. Cd 39 var jag visst på till o med :/ funderar på om jag mäter fel, skulle konfigurera termometern igår och fick så himla många olika siffror.

• stragge
    Familjmaj18 skrev 2018-03-01 12:08:23 följande:

Eller hur, det trodde inte jag heller och förstår inte vad NC har snappat upp... Vi ska gifta oss i maj så försöker inte aktivt bli gravida just nu, men vill gärna utöka familjen snart därefter.

Jag undrar varför min temp ligger så generellt lågt denna cykeln också. Jag har inte varit sjuk eller speciellt stressad på sistone så kan inte tänka att något sånt kan ha påverkat cykeln.

Åh vad roligt med bröllop :D då förstår jag att ni kanske vill vänta tills efter, dock väldigt gulligt med en liten kula under bröllopsklänningen ;)
  • Familjmaj18
    stragge skrev 2018-03-01 12:24:05 följande:

Åh vad roligt med bröllop :D då förstår jag att ni kanske vill vänta tills efter, dock väldigt gulligt med en liten kula under bröllopsklänningen ;)

Tack :) Ja jag hade inte haft något emot att vara gravid nu ändå.

Äh vad jobbigt... Håller du den långt in under tungan och har munnen helt stängd?

Tycker att man blir lite halvt knäpp av att analysera temperatur och kurvor hela tiden haha, speciellt när man får en cykel som skiljer från tidigare
  • stragge
    Familjmaj18 skrev 2018-03-01 12:34:58 följande:

Tack :) Ja jag hade inte haft något emot att vara gravid nu ändå.

Äh vad jobbigt... Håller du den långt in under tungan och har munnen helt stängd?

Tycker att man blir lite halvt knäpp av att analysera temperatur och kurvor hela tiden haha, speciellt när man får en cykel som skiljer från tidigare

Jag tycker jag gör likadant men ändå blir de konstigt.. är ju helt yrvaken och krafsar reda på termometern i sömnen när jag vaknar så minns ju knappt att jag tagit tempen haha ! Ja känner att jag blir besviken varje morgon när jag tempar och den inte gått upp :(
  • Anonym (Utan)
    Familjmaj18 skrev 2018-03-01 12:08:23 följande:

Äl kan ju utebli vissa månader och så får man mens ändå. Jag brukar få tydliga äl flytningar och ont i magen så jag vet att jag har/haft. Har dock aldrig använt NC men p-datorn sätter inte när jag har äl förän när mensen kommer.
  • Familjmaj18
    stragge skrev 2018-03-01 13:39:38 följande:

Jag tycker jag gör likadant men ändå blir de konstigt.. är ju helt yrvaken och krafsar reda på termometern i sömnen när jag vaknar så minns ju knappt att jag tagit tempen haha ! Ja känner att jag blir besviken varje morgon när jag tempar och den inte gått upp :(

Förstår hur du känner, hoppas du får mer balans i mätningarna snart! Hur länge har du kört med NC?
    Anonym (Utan) skrev 2018-03-01 13:55:28 följande:

Äl kan ju utebli vissa månader och så får man mens ändå. Jag brukar få tydliga äl flytningar och ont i magen så jag vet att jag har/haft. Har dock aldrig använt NC men p-datorn sätter inte när jag har äl förän när mensen kommer.

Exakt, men jag tycker det är så märkligt att jag är inne på dag 50 nu när jag brukar ha regelbundna cyklar på 31 +/-1 dagar annars... Är du nöjd med p-dator? Har inte full koll på hur det skiljer sig från NC
  • Anonym (Utan)
    Familjmaj18 skrev 2018-03-01 14:20:28 följande:

Förstår hur du känner, hoppas du får mer balans i mätningarna snart! Hur länge har du kört med NC?Exakt, men jag tycker det är så märkligt att jag är inne på dag 50 nu när jag brukar ha regelbundna cyklar på 31 +/-1 dagar annars... Är du nöjd med p-dator? Har inte full koll på hur det skiljer sig från NC

Är väldigt nöjd med Pearly p-dator. Haft den ca 3 år nu. Skönt atr slippa räkna ut själv osv.

Nu köpte jag den efter sista graviditeten så jag vet ju inte hur min temp var när jag var gravid. Bara hört att den ska stiga då men kanske någon som har annan erfarenhet. Hoppas du får ett plus
  • stragge
    Familjmaj18 skrev 2018-03-01 14:20:28 följande:

Förstår hur du känner, hoppas du får mer balans i mätningarna snart! Hur länge har du kört med NC?

Jag började efter nyår så 2 månader ganska exakt, inte haft ägglossning hittills :/ fick bara någon blödning i januari vet inte om jag ska räkna den som mens. Hoppas på det också och att du antingen får en ordentlig ägglossning eller mens så du får lite ordning på din cykel med :)
  • Familjmaj18
    stragge skrev 2018-03-01 15:32:09 följande:

Jag började efter nyår så 2 månader ganska exakt, inte haft ägglossning hittills :/ fick bara någon blödning i januari vet inte om jag ska räkna den som mens. Hoppas på det också och att du antingen får en ordentlig ägglossning eller mens så du får lite ordning på din cykel med :)

Jag håller tummarna för dig! :)
Svar på tråden Lång cykel, graviditetssymtom Natural Cycles