• sniigeln

    Försäkring hund?

    Hej! 
    Ska försäkra min hund och har kollat runt massa på olika försäkringsbolag, men vill gärna höra lite åsikter från er innan jag binder upp mig.
    De jag kollat på är Agria, Svedea och Folksam främst. Det lutar åt Svedea då jag endast läst bra om dem, Agria har man också hört är bra/okej, men lite fler missnöjda där. 

    Vad har ni till era hundar/djur? Och hur har det funkat när olyckan väl är framme? De flesta av försäkringsbolagen har samma/liknande villkor, men sedan är det ju en sak hur hjälpsamma de är när olyckan väl är framme.

  • Svar på tråden Försäkring hund?
  • Anonym (Elv)

    Folksam är inte alls bra, jag fick ingenting när hunden sket på golvet.

  • Anonym (Öhh)
    Anonym (Elv) skrev 2018-03-01 10:44:13 följande:

    Folksam är inte alls bra, jag fick ingenting när hunden sket på golvet.


    Varför skulle du det? Det är väl normalt att hundar kan göra, skyll dig själv som inte tagit ut hunden i tid!

    Försäkringen ska givetvis se till hundens hälsa, inte din egendom?!
  • fraterdiavolo

    Rekommenderar Folksam alla gånger. De har aldrig strulat för mig, utan skott det utan anmärkning varje gång när det gällt mina Dobermanns.

    Ligger nog bäst till prismässigt med. Lycka till!

  • Anonym (flower)

    Moderna försäkringar på alla djur samt hemförsäkring :) Funkar toppen och är bäst i test, iaf när det gäller kattförsäkring :)

  • Anonym (Folksam)

    Jag hade Agria förut men var så sjukt dyrt. Bytte till Folksam pga lägre pris. Hur något av det fungerar vet jag inte då hunden inte varit sjuk eller skadat sig någon gång.

  • Jamesdio

    Har också Folksam till 6 hundar inklusive uppfödarrabatt. Har inte behövt utnyttja den någon gång. Jo, en gång när en valp behövde avlivas vid 5 veckor antagligen pga att han ej tålde avmaskningen och fick då beskedet att valpförsäkring inte gäller förrän vid uppnådda 6 veckor.

Svar på tråden Försäkring hund?