• Mercedes

Tips på mjukgörande kräm?

Min dotter på 10 månader har fått pyttesmå röda prickar som kommer ibland, huden känns lite torrare än vanligt också! Kanske beror på torr luft inne.. Har nån nåt tips på vad man kan prova smörja med?

• Svar på tråden Tips på mjukgörande kräm?
  • Mammis me Tindra

essex är jättefet och bra

• mommys little monster

Miniderm rekommenderar mitt bvc,min lille har jättetorr hud o det brukar funka ok,men Locobase repair är ännu bättre,mycket fet kräm som smörjer ordentligt.Hoppas det blir bra!

• Ullis BF 24 Aug

Miniderm är bra....

• pimms

när våran son är torr så smörjer vi med miniderm som finns att köpa på apoteket.funkar jättebra.

• elinina

ja fick CanoDerm utskrivet av barnläkaren på bvc. finns givetvis att köpa utan recept, men då blir den lite dyrare tror ja..
    men den krämen är superbra!

• Smultronet12

Miniderm är superbra, men om det har gått så långt att barnet har knottrar på huden så rekommenderar jag Locobase repair. Båda finns att köpa på apoteket!

• Sannatvåbarn

Prova med en salva som heter inotyol (apoteket) eller Idominsalva.

• Mercedes

Jag använder bara barnolja i vattnet ingen tvål!
    Hon har aldrig haft några problem förrän nu, det blir som en liten röd knottra och lite torrare hud än vanligt, men det verkar inte klia eller nåt och sen försvinner det.
    Vet inte vad det är med ska köpa miniderm å prova med!

• Mercedes

Kan nästan se ut som ett minimyggbett! Nästa dag kan det vara borta eller va på ett annat ställe, oftast på mage eller rygg

• BlueBlue

Miniderm funkar på vår dotter, hon har också torr hud och ibland små röda prickar på exempelvis magen.

Svar på tråden Tips på mjukgörande kräm?