• Asaguden83

Orolig förälder

Min exfru o jag har delad vårdnad av våra barn o nu har hon valt att flytta ca50mil bort o ville att jag skulle ha barnen på fulltid boende hos mig o komma ner varannan helg o ha dom. Nu ställer hon krav på vilka helger som hon vill komma ner o det har kostat mig mitt jobb. O råga på allt så har hennes nya kille hotat mig o jag tror han är dömd förbrytare inom HA o föredeta misbrukare o jag vill inte att han träffar våra barn. Nu är frågan vad har jag för rättigheter o möjligheter? O var ska jag vända mig?

• Svar på tråden Orolig förälder
  • Asaguden83

Om jag kan neka henne rätten till att träffa barnen i hans sällskap, o om hon har rätt o styra o ställa eftersom hon har valt att flytta med sin nya kille o lämna barnen hos mig, inte för jag klagar älskar mina barn o vill bara dom det bästa fast det har rubbat endel i jobb o ekonomi men det kommer lösa sig

• Långbenopluto
    Asaguden83 skrev 2018-03-01 17:19:20 följande:
    Om jag kan neka henne rätten till att träffa barnen i hans sällskap, o om hon har rätt o styra o ställa eftersom hon har valt att flytta med sin nya kille o lämna barnen hos mig, inte för jag klagar älskar mina barn o vill bara dom det bästa fast det har rubbat endel i jobb o ekonomi men det kommer lösa sig
    Nej, det kan du inte neka henne. Hon har ansvaret under sina umgängen. 

Styra o ställa har hon inte rätt till, kontakta familjerätten i din kommun och be om hjälp att få till ett ungängesschema.
  • Asaguden83

Ok finns där inte något sätt jag få henne till att träffa barnen utan att han är med? Vill inte neka henne rätten till sina barn men vill inte ha hennes labila pundar kille nära mina barn

• Hermioney
    Asaguden83 skrev 2018-03-01 17:26:53 följande:

Ok finns där inte något sätt jag få henne till att träffa barnen utan att han är med? Vill inte neka henne rätten till sina barn men vill inte ha hennes labila pundar kille nära mina barn

Det är väl bara att säga till? Han är en främling.
Svar på tråden Orolig förälder