• NELJ

Vad heter brädspelet?

Bland ... kottar och möss? Buskar och snår?

Jag söker ett brädspel som jag handlar om djur. Man har en massa kort och en spelplan. Spelas flitigt på ettans fritids. Jag har nästan lovat att vi ska köpa det men nu kommer jag inte på vad det heter och vill inte fråga sonen för om jag hittar det vill jag att det ska bli en överraskning.

• Svar på tråden Vad heter brädspelet?
  • fredsduvan

finns nåt som heter samla kottar,

min bongård, djurparaden, zoo, kan dy beskriva spelpjäserna?

ALL KÄRLEK
  • NELJ

Jag har bara sett spelet som hastigast tyvärr. Minns en spelplan och en stor hög med kort.

Det heter alltså Bland xxxxx och yyyyyy. Men vad är x och y...?

• Waddafukz

Kollar på fritids? Fråga personalen? :P brukar inte förskolor och sånt ofta få begagnade gamla spel så de kanske inte ens går att köpa?

• Waddafukz

Kollar på fritids? Fråga personalen? :P brukar inte förskolor och sånt ofta få begagnade gamla spel så de kanske inte ens går att köpa?

• NELJ
    Waddafukz skrev 2018-03-02 09:52:44 följande:

Jo, visst kan jag det. Men jag kommer inte att gå förbi där på några dagar så därför frågade jag här.
  • Dementoria
    NELJ skrev 2018-03-02 10:01:30 följande:
    Jo, visst kan jag det. Men jag kommer inte att gå förbi där på några dagar så därför frågade jag här.
    Har fritids ingen telefon?
  • NELJ
    Dementoria skrev 2018-03-02 10:14:50 följande:
    Har fritids ingen telefon?
    Men snälla du. De har väl viktigare saker för sig än att springa till telefonen för sådana frågor.
  • hejnina
    NELJ skrev 2018-03-02 10:20:46 följande:

Men snälla du. De har väl viktigare saker för sig än att springa till telefonen för sådana frågor.

Hur lång tid tänker du att ett sånt samtal tar? Jag är helt övertygad om att dom har tid för det faktiskt..
  • NELJ
    hejnina skrev 2018-03-02 10:30:40 följande:
    Hur lång tid tänker du att ett sånt samtal tar? Jag är helt övertygad om att dom har tid för det faktiskt..
    Det är inte tiden, det är avbrottet och principen. Man ringer inte fritids i onödan.

Kan inte alla som inte har någon aning om vilket spel jag menar men har massor av åsikter om vilka jag kan störa för att ta reda på det hitta nån annan tråd att komma med meningslösa och oombedda råd i?
  • hejnina
    NELJ skrev 2018-03-02 10:43:03 följande:

Det är inte tiden, det är avbrottet och principen. Man ringer inte fritids i onödan.

Kan inte alla som inte har någon aning om vilket spel jag menar men har massor av åsikter om vilka jag kan störa för att ta reda på det hitta nån annan tråd att komma med meningslösa och oombedda råd i?

Det är förstås olika men när jag jobbade på fritids hade det inte varit ett problem iaf :) jag har googlat men inte hittat spelet. Du får väl glädjas åt att våra oombedda råd bumpar upp tråden åtminstone!
  • Waddafukz
    NELJ skrev 2018-03-02 10:43:03 följande:

Men ?snälla du?. Var lite trevlig så kanske du får fler svar..
  • NELJ
    Waddafukz skrev 2018-03-02 12:33:25 följande:

Men ?snälla du?. Var lite trevlig så kanske du får fler svar..

Jag har trott att jag har fått svar, men det har inte handlat om det jag frågat om...

Men visst, jag ber om ursäkt om jag varit otrevlig.
Svar på tråden Vad heter brädspelet?