• NELJ

    Skriva ut från word med granskningsmarkering???

    Har slitit mitt hår en stund nu och testar att fråga här. Jag har redigerat i ett word dokument (word 2016) och nu vill jag skriva ut det till pdf med mina ändringar markerade med "enkel markering". Alltså inte alla detaljer som gör dokumentet oläsligt utan bara med strecket i marginalen som visar var jag har varit inne och petat. Jag tycker mig ha sett andra dokument med sådan markering men när jag väljer skriv ut så hittar jag bara alternativen helt utan granskningsändringar eller med allt, inte varianten enkel.

    Vet nån om det går och hur man gör???

  • Svar på tråden Skriva ut från word med granskningsmarkering???
  • sextiotalist
    NELJ skrev 2018-03-02 09:31:20 följande:

    Har slitit mitt hår en stund nu och testar att fråga här. Jag har redigerat i ett word dokument (word 2016) och nu vill jag skriva ut det till pdf med mina ändringar markerade med "enkel markering". Alltså inte alla detaljer som gör dokumentet oläsligt utan bara med strecket i marginalen som visar var jag har varit inne och petat. Jag tycker mig ha sett andra dokument med sådan markering men när jag väljer skriv ut så hittar jag bara alternativen helt utan granskningsändringar eller med allt, inte varianten enkel.

    Vet nån om det går och hur man gör???


    Jag testade och fick behålla granskningarna (granskningsruta) genom att exportera till PDF-dokument.

  • NELJ
    sextiotalist skrev 2018-03-02 11:03:44 följande:

    Jag testade och fick behålla granskningarna (granskningsruta) genom att exportera till PDF-dokument.


    Men det är om du skrivit in kommentarer, eller hur? Jag funderar på att göra sådana som en utväg. Men det blir lite extrajobb så helst skulle jag vilja få med strecket som blir om man väljer att visa ?enkel markering? vid stycken man varit inne och petat i.

    Nu har jag väl i och för sig googlat och testat längre tid än vad det skulle ha tagit att skriva kommentarer... :)
Svar på tråden Skriva ut från word med granskningsmarkering???