Avundsjuk kompis
Jag tror att en tjejkompis till mig är avundsjuk på mitt liv och hur jag lever. Hon kommer ganska ofta med nedlåtande kommentarer med en viss glimt i ögat (enligt henne själv, men jag tolkar det på ett annat sätt)
Jag brukar fylla mina läppar nångång om året, om ens det och när jag hade gjort det kallade hon mig anka och skakade på huvudet. Mina läppar var knappast stora. Samma sak när jag hade gjort fransförlängning, då frågade hon om jag kunde flyga med dom. Hon själv gör sina fransar ibland. När jag gjort nagelförlängning har hon kommenterat ?Ja dom med mycket pengar dom kan dom!?
Just nu är jag mammaledig och detta kommenterade hon även under tiden jag var gravid, då frågade hon mig varför jag inte fixar i hemmet varje dag. Alltså, städar, diskar, tvättar osv. Då kan hon säga Vad är du för hemmafru? Latar dig hela dagarna? Stackars din sambo.
För det första är jag ingen hemmafru och för det andra så gör jag allt det som hon påstår att jag inte gör. Inte varje dag, för jag har ett liv utanför hemmet. Mitt liv går inte ut på att göra hushållssysslor.
Min sambo tog dottern en natt för några dagar sen och även morgonen med henne så jag fick sova ut. Då kommenterade hon inlägget så alla kan se Bortskämd? #ungochbortskämd
Fyra månader innan jag blev gravid blev jag av med mitt jobb pga min epilepsi. Jag blev så ledsen och deprimerad pga det då jag stortrivdes och älskade mina kollegor. Som ett plåster på såret bjöd min mamma mig på en shoppingrunda för att pigga upp mig lite och då sa avundsjuka kompisens sambo Du kanske ska spara dom pengarna för du kommer få den lägsta mammapenningen!
Då kände jag bara Att vad fan vet du om det? Han hade helt fel, jag fick den högsta man kan få eller vad man säger, den jag hade rätt till. Jag hade en fejd med FK som försökte ge mig lägsta men jag stred ärendet och bevisade mina rättigheter och fick då rätt. Då blev han tyst.
Hon kom inte på min babyshower och jag och sambon blev inte inbjudna på hennes dotters 1års kalas. Hennes dotter och jag fyller samma datum och det gillar hon inte. Själva ordnade vi en överraskningsfest åt henne året innan när hon fyllde år.
Jag fattar helt ärligt inte vad hon vill få ut av alla hennes kommentarer. Är hon avundsjuk? Störd? Ja. Jag vet inte.
Vad tror ni? Har ni råkat ut för något liknande?