InaLo skrev 2018-03-03 06:38:57 följande:
Har nog en väldigt liknande besvär som dig efter tredje barnet som behövde snabbt komma ut p.g.a. Av komplikationer vid förlossningen. Trycket försvann 3-4 månader efter förlossningen och ansträngningsinkontenensen efter ca 1 år. Har också en ficka på tarmen och en försvagad bakväg men muskulaturen är stark. Gyn har sagt att det behövs opereras för att bli bra men först efter jag född mina barn. Jag har inte velat göra operationen eftersom jag inte var säker om jag var färdig med barnafödantet. Och de var jag inte. Är gravid i vecka 20. Men sedan får det väl bli en operation efter detta barn ploppat ut. Gynläkaren sa att man inte gärna gör det innan man för sina barn eftersom det blir väldigt svårt att föda vaginalt efter det. Har du träffat någon gynläkare?
Låter ju väldigt lika

Mår ej så dåligt av ansträngningsinkontinensen. Är väl att jag kan känna ett behov av att duscha oftare än förr men skulle aldrig vara rädd för att kissa på mig eller behov av trosskydd förutom när jag tränar och hoppar mkt som jag gjorde ca 1 år efter fl, då hade jag det för att det kändes bekvämt. Fickan på tarmen är väl lite jobbig men så länge jag ej blir hård i magen så går det allt som oftast bra att tömma tarmen. Annars kan det ta lite extra tid bara, man får ej stressa. Vad gäller försvagade slidväggen så är det så att jag hade mkt vaginism före fl och den är ju 1000 ggr bättre nu efter men visst kan jag känna mig lite väl stor när vi har sex ibland och att det är svårt att hitta rätt knip på ena sidan. Annars märks det ej.
Jag har träffat gynläkare 2 olika. Slidväggen går ej göra ngt åt. Fickan i tarmen går operera men isf efter alla barn är födda och det kan väl dröja ett tag för mig

Anaträngningsinkontinensen åtgärdas bara om den blir värre. Har för lite besvär.
Gynläkaren jag träffade sist under grav tyckte jag skulle föda vaginalt. Hon trodde inte det skulle bli sämre men kan ju inte lova nåt till 100 %. Beror ju på. Ettan kom ut efter alldeles för mkt bedövning och värkstimulerande och med handen först. Var nog därför det blev lite skadat i slidväggen vid utdrivningen. Men känner inte att jag vill föda vaginalt nu om jag får stora problem som kanske aldrig gå åtgärda sen. Har gynläkaren sagt något åt dig om risken att bli sämre vid en till förlossning?
Ska försöka bli bättre på att knipa också för då blir nog ansträngningsinkontinensen mkt bättre. Är dålig på det...