Hur undvika bristningar på magen?
Har någon något knep? Jag vet att jag lätt får bristningar och är nygravid nu. Vill undvika bristningar till allra högsta grad. Tacksam
Har någon något knep? Jag vet att jag lätt får bristningar och är nygravid nu. Vill undvika bristningar till allra högsta grad. Tacksam
Har läst lite om det och det verkar inte finnas några bevis för att någon specifik metod fungerar. Verkar vara genetiskt, tyvärr.
Jag tror inte det går.
Min mage är full med bristningar. De första åren var de illröda. Nu är de vita och syns knappt. Jo när jag solat lyser de som vita streck.
Man vänjer sig och lär sig att strunta i de.
Ju äldre man blir desto bättre blir självförtroendet.
Jag är 32 nu och trivs med allt som jag förut hatade. Till och med bilringarna och de smala tunna läpparna och mina enorma hängbröst.
Det är genetiskt och beror ffa på hormonerna. Alltså inget man kan påverk. Men tänk på att återfukta huden så blir det i alla fall så lite som det går.
Jag tänkte aldrig på det och förväntade mig en mage som såg ut som världskartan efter graviditeten. Både min mamma och syster hade fått bristningar. Jag lyckades få ut tre ungar utan en enda bristning. Jag är dock noga med att smörja in hela kroppen dAgligen med kokosolja. Det har jag alltid gjort sen tonåren. Jag har ingen bevis på att det kan ha hjälp, men vem vet?
Jag tänkte aldrig på det och förväntade mig en mage som såg ut som världskartan efter graviditeten. Både min mamma och syster hade fått bristningar. Jag lyckades få ut tre ungar utan en enda bristning. Jag är dock noga med att smörja in hela kroppen dAgligen med kokosolja. Det har jag alltid gjort sen tonåren. Jag har ingen bevis på att det kan ha hjälp, men vem vet?
Nej det skadar ju inte i alla fall! Och det ska åtminstone hjälpa mot klåda och obehag när huden töjs ut.
Ja men precis. Sen är det faktiskt bättre än alla krämer jag testat, billiga som dyra. Naturliga ting är fina saker det...
Utöver hormoner, ärftlighet osv så tycks även ålder vara en faktor. Ju yngre desto större risk för bristningar i o m att huden är tjockare då än om du är äldre, och därmed mindre töjbar i sig.
Utöver hormoner, ärftlighet osv så tycks även ålder vara en faktor. Ju yngre desto större risk för bristningar i o m att huden är tjockare då än om du är äldre, och därmed mindre töjbar i sig.
Jag hade inte en enda bristning pga graviditeten och var tacksam för det. Senaste veckan har magen stretat och växt och igår upptäckte jag en massa röda streck. :(
Men jag tror jag har lätt för att få bristningar, har massa på höfterna efter en snabb viktuppgång som 19-åring. Har otroligt dåligt läkkött, så ärren försvinner inte.
Intressant att läsa vad ni skriver, då ska jag börja smörja in magen och resten är det inte ngt jag kan göra ngt åt iaf.
Får jag bara hängbröst och tigermage som -men- efter graviditeten är jag jättenöjd. Är så orolig för sfinkterruptur och magmuskeldelning. Kejsarsnittärr är inte heller så kul.
Tja jag är i v 38, går in i v 39 imorgon. Har inga bristningar på magen och det enda jag har gjort är att smörja in magen med mandelolja. Om det verkligen har hjälpt eller inte vet jag inte men jag kör med det.
Är i v 26 nu och har inte fått bristningar på magen än, men en på höften/ryggen, så det kommer nog. Brösten växte sjukt mycket i början (3 kupstorlekar) så på dem har jag fått massor av bristningar - dock är de bleka?? Kan verkligen känna hur tunn huden är på brösten nu.
Är i v 26 nu och har inte fått bristningar på magen än, men en på höften/ryggen, så det kommer nog. Brösten växte sjukt mycket i början (3 kupstorlekar) så på dem har jag fått massor av bristningar - dock är de bleka?? Kan verkligen känna hur tunn huden är på brösten nu.
Du kan inte undvika det, det är genetiskt. Smörja in hjälper inte. Jag har inte fått några och ingen av mina kvinnliga släktingar heller. Har knappt smörjt in mig alls under graviditeten.
Jag är i vecka 34 och jag har inte fått några bristningar än på magen trots gigantisk och spänd mage. Men däremot har jag fått massor på brösten och det börjar komma lite på höfterna. Hoppas verkligen jag slipper att det kommer på magen. Jag har varje dag smörjt in mig med olja, mage + bröst men brösten fick bristningar ändå. Så det finns nog tyvärr inget man kan göra för att undvika att dom dyker upp =/