Duger inte som jag är åt min sambo..
Jag duger inte som jag är åt min sambo. Jag vet faktiskt överhuvudtaget inte varför han ens valt att leva tillsammans med mig för jag är uppenbart inte det han vill ha. Han säger att han älskar mig men han visar det aldrig och det är bara så som han är, men han kan aldrig svara på varför han älskar mig, vad han älskar MED mig, vad jag är bra på och vad mina intressen är. Han gissar bara på det senaste trots att vi varit ett par i 6 år samt att jag kan redogöra för honom flera saker i varje kategori.
Han har alltid också försökt ändra på mig, till vad jag anser är en kopia på hans tidigare flickvänner. En av dessa var han ihop med i 8 år och sen valde han att lämna henne. Innan henne var han tillsammans med en tjej i 2 år sedan var hon otrogen och det tog slut.
Men dessa tjejer är båda två väldigt aktiva, gillar fart och fläkt och är kreativa och vackra. Den ena tävlar i enduro och folkrace och den andra som han levde tillsammans med i 8 år delar i princip alla hans intressen såsom skidåkning, motorer, bergsklättring och inlines och så driver hon ett eget företag där hon tillverkar smycken och säljer. Väldigt kreativ och otroligt vacker.
Han brukar ibland försöka få mig att börja med t.ex crosskörning (skulle aldrig våga), bergsklättring, inlines (enligt han är det superbra träning), längdskidor (för det är så tråkigt att inte utföra någon aktivitet på vintern), att jag ska hitta en hobby och börja sälja vid sidan av mitt jobb, typ smycken var hans förslag.. Han ska alltid försöka göra mig till någon jag inte är och jag får sån enorm prestationsångest av detta och känner mig så dålig och tråkig... Han ser inte heller mina intressen alls, gillar att laga mat (Men det ska ju ändå göras enligt han), jag gillar att springa/styrketräna (tråkigaste som finns enligt han och crosskörning är den tuffaste träningen av alla), jag gillar att läsa böcker (det gör han narr av ibland och kan säga "varför läser man ens"), jag gillar att baka (Men hans ex bakade alltid eget bröd och det är det ENDA han pratar om i bakväg..)..
Vet inte egentligen vad jag ville säga med detta.. har tagit upp det flera gånger och han säger att det inte är så som jag tror men det känns så jobbigt varje gång han pratar om något som dom gjorde (han utelämnar dock personen men jag vet ju vad deras intressen var).
Har världens sämsta självkänsla också men det blir ju inte bättre av att han inte ens SER MIG.