• Anonym (Ts)

Persiska namn!

Hej! Väntar mitt första barn och vill ha tips på persiska namn som funkar bra i Sverige!:) vill veta både flick-och pojknamn.

• Svar på tråden Persiska namn!
  • Anonym (Anna)

Jag tycker att Samira och Elnaz är fina namn. Till en pojke vet jag inte.

• Anonym (Reza)

Det finns inga fina Persiska pojknamn, men Reza funkar. Dock inte Ali-Reza, det låter som en Persisk motsvarighet till Ola-Conny, och din son kommer jobba på Gekås eller bilprovningen i så fall.

• Kusin Krakel

Flicknamn som jag tycker är fina och hyffsat lätta att uttaka för en svensksptåkig: Marzieh, Mona, Parisa, Laleh, Shirin, Maryam, Leila, Yasemin, Narges, Nazanin

Pojknamn: Amir, Reza, Nima, Jasper, Caspar, Milad, Anosh

• Anonym (Melika)

Melika är fint och modernt. Pojknamn... Kasra och Milad i topp ????

• hurtänktedunu

Jag är svensk och min man persisk så vi ville också ha namn som funkar på båda språk. Vi har en flicka och en pojke och dom heter Parmida och Dastan. Funkar utmärkt. Lätt att stava och uttala.

• Gurkan25

Hej! Har en persisk man och våran son fick namnet BENJAMIN Elias Ali.

Benjamin 24/12-2017
  • Anonym (Iran)

Sonens pappa är från Iran och sonen heter Kian

• Anonym (noor)
    Anonym (Ts) skrev 2018-03-03 19:46:16 följande:

Hej! Väntar mitt första barn och vill ha tips på persiska namn som funkar bra i Sverige!:) vill veta både flick-och pojknamn.

Noor, Jasmine, Samira, Nadia, Laylah.

Amir, Emir, Samir, Darius, Darin, Said.
  • Anonym (Barn)
    Anonym (Ts) skrev 2018-03-03 19:46:16 följande:

Hej! Väntar mitt första barn 

Så du har ingen aning om vad det blir pojke eller flicka? tvillingar kanske 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Barn) skrev 2018-03-06 14:02:19 följande:

Så du har ingen aning om vad det blir pojke eller flicka? tvillingar kanske 

Nej, hur ska jag veta om det är en flicka/pojke? Tvillingar är det inte enligt ultraljudet.
  • Anonym (Barn)
    Anonym (Ts) skrev 2018-03-06 16:21:33 följande:
    Nej, hur ska jag veta om det är en flicka/pojke? Tvillingar är det inte enligt ultraljudet.
    Tänkte kanske att du inte hade kollat upp det. i vilken månad får du reda på det.
    kan din gubbe persiska
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Barn) skrev 2018-03-06 16:27:54 följande:

Tänkte kanske att du inte hade kollat upp det. i vilken månad får du reda på det.

kan din gubbe persiska

Ja, min man kan persiska och har ganska mycket släkt kvar där vilket gör att vi vill ha ett namn som passar där. Vi har valt att inte ta reda på kön så därför behöver vi både flick och pojknamn.
Svar på tråden Persiska namn!