Persiska namn!
Hej! Väntar mitt första barn och vill ha tips på persiska namn som funkar bra i Sverige!:) vill veta både flick-och pojknamn.
Hej! Väntar mitt första barn och vill ha tips på persiska namn som funkar bra i Sverige!:) vill veta både flick-och pojknamn.
Jag tycker att Samira och Elnaz är fina namn. Till en pojke vet jag inte.
Det finns inga fina Persiska pojknamn, men Reza funkar. Dock inte Ali-Reza, det låter som en Persisk motsvarighet till Ola-Conny, och din son kommer jobba på Gekås eller bilprovningen i så fall.
Flicknamn som jag tycker är fina och hyffsat lätta att uttaka för en svensksptåkig: Marzieh, Mona, Parisa, Laleh, Shirin, Maryam, Leila, Yasemin, Narges, Nazanin
Pojknamn: Amir, Reza, Nima, Jasper, Caspar, Milad, Anosh
Sara fungerar alldeles utmärkt i Sverige.
Melika är fint och modernt. Pojknamn... Kasra och Milad i topp ????
Balthasar är väl lite ovanligt i Sverige, men inte okänt. Amira, Bibi, Caspar, Casper, Daria, Essie, Esther, Greta, Hetty, Peggy, Jasmin, Jasper.
www.fornamn.se/Persiska-namn/sida,1.html
Nasrin, Soraya, Jasmine och Leila <3
Jag är svensk och min man persisk så vi ville också ha namn som funkar på båda språk. Vi har en flicka och en pojke och dom heter Parmida och Dastan. Funkar utmärkt. Lätt att stava och uttala.
Hej! Har en persisk man och våran son fick namnet BENJAMIN Elias Ali.
Sonens pappa är från Iran och sonen heter Kian
Hej! Väntar mitt första barn
Så du har ingen aning om vad det blir pojke eller flicka? tvillingar kanske
Tänkte kanske att du inte hade kollat upp det. i vilken månad får du reda på det.
kan din gubbe persiska