• Quenta Silmarillion

Namn till en Irländsk varghund! Hilfe bitte...

Jag planerar att skaffa en Irländsk varghundsvalp till nästa vår, håller på att kolla runt på kennlar just nu. Jag vill gärna ha ett namn som inte är för mjukt och gulligt, tycker inte att en så ståtlig hund ska behöva ha nåt puttenuttigt namn. Och samtidigt ska det vara kort med ett bestämda stavelser så den lyssnar när man ropar på den. Passar Astarot eller Sauron tycker ni?

• Svar på tråden Namn till en Irländsk varghund! Hilfe bitte...
  • petrusjka

Hihi, jag tycker tvärtom att det är väldigt kul när stora maffiga hundar heter Pyret, Fifi och Fluffy, däremot kan chihuahuor och andra småvovvar med fördel heta Killer och Ripper

Sauron är ju rätt ondskefullt...vet ej vad Astarot är för ett namn, men det finns väl kanske stor risk att det blir förkortat och snuttifierat

Bosse?

Irländska varghundar är så gudomligt vackra!

• Quenta Silmarillion

Ja, visst är dom fantastiska? Jag kan inte tänka mig en mer underbar ras! Och så oerhört barnkära (de flesta i alla fall). Perfekt dit vi ska flytta också, det är ett lite otäckt område, bor mycket socialfall i den närmsta byn så det har hänt att det kommer in nån ganska våldsam knarkare på gården. Kan vara bra med en stor respektinjagande varg på gården då!

• loopy

Vad kul! Men ska ni ha en tik eller hane? Jag menar för namnförslagen skull!

• petrusjka

MEN, vi åkte båt i helgen och satt långt fram där barnvagnar, bagage och annat läskigt fanns(!) Där fick även båtens vovvar bo under resan och det kom in en raggig sak på femtio kilo och lade sig tvärsöver hela gången

Det gjorde förstås inget, men fy tusan vad det luktade våt hund i hela rummet...
  • lupus

Vad sägs om Lupus, det heter vår hund!

• Quenta Silmarillion

Jag vill helst ha en hane, men egenligen spelar det inte så stor roll. Lupus, det var ett bra namn!

• uniMog

vår första hund hette Lambert.. (efter det fåraktiga lejonet) det tyckte vi var tufft.. hehe.

Av dina förslag tycker jag klart att Sauron var bäst! Annars tycker jag ofta de har bra förslag redan från kenneln.

• citronella

Beckett efter Samuel Beckett kanske?
    Bruce är ett coolt hundnamn också

• Quenta Silmarillion

Åååh, Lambert! Jag har nästan glömt bort honom men nu väcktes minnena till liv igen! Vet någon om det går att köpa filmen? Det är ju en så kort film så den kanske finns på nån video med många småfilmer.

• Frippa

Kan du inte ta något irlänskt typ: McAlister!

Det är ju cool på en Irländsk varghund

Svar på tråden Namn till en Irländsk varghund! Hilfe bitte...