• mamma 86

Eltandborste till 10 åring?

Vad har ni för eltandborste till era barn (runt 10 år)? Har googlat men hittar nån från 4-10 år. Kan de ha eltandborste för vuxna sen eller?? Hon har tappat 12 tänder så en del mjölktänder kvar också.

• Svar på tråden Eltandborste till 10 åring?
  • Hermioney
    mamma 86 skrev 2018-03-04 21:04:51 följande:

Vad har ni för eltandborste till era barn (runt 10 år)? Har googlat men hittar nån från 4-10 år. Kan de ha eltandborste för vuxna sen eller?? Hon har tappat 12 tänder så en del mjölktänder kvar också.

Jag slog ut mina tänder när jag var 9 och fick tandställning.Tandläkaren sa att jag måste ha eltandborste.Då fanns det bara en sort.För alla åldrar.Dyr var den också.Med utbytbara borstar i olika former.Såna finns inte idag.Så det går nog att använda vuxenmodell till barn.Enda skillnaden är väl roliga bilder?
  • mamma 86

Jag tänker bara att borthuvudet inte får vara får stort. Hon klöks väldigt lätt tyvärr.

• nnnnnnnn

samma borsthuvud på barn och vuxentandborste, det enda som skiljer är "kul" färger och bilder.

VI har kört med barntandborste för de små, för den spelade en melodi när man var klar, vilket var motiverande. Sen när de slutade att fungera efter 5-10 år så köpte vi vuxenmodellen men de fick fortfarande välja barntandborsthuvud till borsten, star wars, nalle puh, musse pigg eller vad det nu var som lockade.

VI har haft oral b och de har fungerat utmärkt.

Vet inte om det syns på bilderna jag lägger in, men huvudet är lika stort på båda sorterna.

• mamma 86
    nnnnnnnn skrev 2018-03-04 21:57:18 följande:

samma borsthuvud på barn och vuxentandborste, det enda som skiljer är "kul" färger och bilder.

VI har kört med barntandborste för de små, för den spelade en melodi när man var klar, vilket var motiverande. Sen när de slutade att fungera efter 5-10 år så köpte vi vuxenmodellen men de fick fortfarande välja barntandborsthuvud till borsten, star wars, nalle puh, musse pigg eller vad det nu var som lockade.

VI har haft oral b och de har fungerat utmärkt.

Vet inte om det syns på bilderna jag lägger in, men huvudet är lika stort på båda sorterna.

Jag läste att barntandshuvudet är mjukare så kanske är bäst. Vet inte till vilken ålder de rekommenderar det
  • Hermioney
    mamma 86 skrev 2018-03-04 22:06:07 följande:

Jag läste att barntandshuvudet är mjukare så kanske är bäst. Vet inte till vilken ålder de rekommenderar det

Det finns mjukare för vuxna med. Sensitive heter de.
Svar på tråden Eltandborste till 10 åring?