• Johannako

Kan man bli kär i någon genom internet?

Jag har sedan lite över 1 år pratat med en fantastisk kille på nätet vi har verkligen klickat, vi har lyckats träffas en gång i verkligheten (alldeles för lite), men kändes som vi hade någon fantastisk kemi mellan oss och den glädje jag kände efter mötet var underbar och det stärkte mina känslor mycket mer. Problemet är att vi har svårt att få tid till att ses som ni förstår, 

Men nu till min fråga, kan man bli kär över internet trots att man inte träffats mer än 1 gång? Jag hade så gärna velat dela det med honom men vet inte om jag vågar säga det till honom, vill helst säga det öga mot öga men då träffarna drar ut på sig så tar det lång tid och vet inte om jag ska vänta eller inte... Vi pratar/smsar dagligen och har gjort det i 1 års tid, gör vi inte det så är det någon som saknas, att höra hans röst dem gånger vi ringer varandra ger än pirrig känsla i magen och ett extremt lugn trots min telefonfobi... 

Vad tror ni? Tycker ni jag ska avvakta att berätta om mina känslor tills vi ses nästa gång, både jag och han säger till varandra hur mycket vi tycker om varandra men det känns ändå annorlunda att säga jag är kär i dig 

• Svar på tråden Kan man bli kär i någon genom internet?
  • Anonym (been there)

JA! Det kallas "luftslott"Oskyldig

• Carambolan

Ja, det kan man absolut. Man kan bli kär helt utan att ha träffats också.

Sen kan det ju hända saker när man ses som gör att man får en annan bild av personen och att kärleken snabbt svalnar, men det är ju inte unikt för internetkärlek. Massor av människor slutar vara kära när de flyttar ihop, när de får barn eller annat som utsätter dem för nya sidor hos varandra.

• Johannako

Ska jag avvakta med att berätta om mina känslor innan vi ses igen eller ska jag ta kontakt med honom med en gång och berätta hur jag känner för honom?

• zdudmwml

Kär och kär.
    Man är nog mer kär i den bild och de föreställningar man målat upp av personen än personen själv.

• Johannako
    zdudmwml skrev 2018-03-05 18:46:08 följande:

Kär och kär.
    Man är nog mer kär i den bild och de föreställningar man målat upp av personen än personen själv.

Hur avgör man om det är kärlek då?
  • Dr Nail

Händer hela tiden.

Det funkar utmärkt och är t.o.m. lättare att ta det via internet. Ni träffas sällan, så det blir rätt mycket av en grej när ni väl gör det, och då börjar man tänka att man inte vill riskera att förstöra kvällen osv. Via nätet/sms kan man göra det under betydligt lugnare omständigheter.

• zdudmwml
    Johannako skrev 2018-03-05 18:48:37 följande:
    Hur avgör man om det är kärlek då?
    Hur långt är ett snöre? Flört

Skulle påstå att man är kär på riktigt när man tänker att det inte är så farligt när man ser partnern käka snorkråkor och det är det värsta man vet.
  • Johannako
    zdudmwml skrev 2018-03-05 18:52:55 följande:
    Hur långt är ett snöre? Flört

Skulle påstå att man är kär på riktigt när man tänker att det inte är så farligt när man ser partnern käka snorkråkor och det är det värsta man vet.
    Okej, men att man inte kan tänka sig ett liv utan personen, saknaden när man inte kan ses, att större delen av dagen inte kunna tänka på något annat än just honom.. kan inte det ses som tecken också? Flört 

Tänker att man inte vet hundra förrän man delar vardagen med personen men kan vara ett steg åt rätt håll iaf 
  • Johannako
    Dr Nail skrev 2018-03-05 18:49:16 följande:

Händer hela tiden.

Det funkar utmärkt och är t.o.m. lättare att ta det via internet. Ni träffas sällan, så det blir rätt mycket av en grej när ni väl gör det, och då börjar man tänka att man inte vill riskera att förstöra kvällen osv. Via nätet/sms kan man göra det under betydligt lugnare omständigheter.

Jag får nog försöka ta tag i det, är dock rädd för hur han kommer reagera... 
  • zdudmwml
    Johannako skrev 2018-03-05 18:59:48 följande:
    Okej, men att man inte kan tänka sig ett liv utan personen, saknaden när man inte kan ses, att större delen av dagen inte kunna tänka på något annat än just honom.. kan inte det ses som tecken också? Flört 

Tänker att man inte vet hundra förrän man delar vardagen med personen men kan vara ett steg åt rätt håll iaf 
    Haha. det kallar jag för desperata fasan. Det är livsfarligt för man får hjärnan ockuperad av något fjolligt fluff. Tungan ute

Lite mer allvarligt. Jag tror ungefär som du, att man måste träffat personen ganska mycket innan man kan veta Kanske inte nödvändigt att bo ihop men att man mött varandra, varit tillsammans och lärt känna varandras vanor och ovanor.
  • Anonym (Ja)

Jag blev kär över nätet. Vi sade det till varandra efter ungefär tre månaders daglig chatt. Vi träffades totalt 7 veckor utspritt på 1,5 år (en vecka i taget) men kär var jag redan innan vi träffats första gången. Efter 1,5 år flyttade han till mig. Vi har nu varit gifta i drygt 7 år och har 2 barn.

• Johannako
    Anonym (Ja) skrev 2018-03-05 19:26:30 följande:

Jag blev kär över nätet. Vi sade det till varandra efter ungefär tre månaders daglig chatt. Vi träffades totalt 7 veckor utspritt på 1,5 år (en vecka i taget) men kär var jag redan innan vi träffats första gången. Efter 1,5 år flyttade han till mig. Vi har nu varit gifta i drygt 7 år och har 2 barn.

Åh vad underbart att ni fann varandra och att det håller, jag har en förhoppning att vårt också kan bli något liknande och att höra en sådan fin historia ger mig lite mer hopp
  • Johannako

Känslorna var besvarade, så är nöjd över att jag tog mod till mig att berätta det

• EnAnonumius

Min min manliga vän träffade sin hjärtas kvinna via nätet, detta var för 15år sedan.

Så jag säger, varför inte.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Självklart)

Jag och en kille började prata med varandra genom Badoo. Tog det vidare till Snapchat där vi pratade och skickade bilder till varenda dag. Vi öppnade verkligen upp oss för varandra. Berättade om vårat förflutna, våra erfarenheter och våra känslor! Vi föll stenhårt för varandra. :) Tillslut träffades vi hemma hos mig. Vår första kram var helt sjuk.. Båda två stod bara och skakade och vägrade släppa taget om varandra!

Idag har vi varit tillsammans i ett år och är sambos. :) Han är det absolut bästa som hänt mig och ja, vi båda var förälskade i varandra innan vi ens träffats IRL!

• Anonym (lina)

Jag och min pojkvän blev kära utan att ens ha träffats. Vi pratade som vänner i något år på internet först. 

Några här skriver att det är luftslott och att man bara blir kär i en föreställning av personen..För mig är det precis tvärtom. Mitt ex träffade jag genom gemensamma vänner ute på krogen. Där kan man snacka om luftslott och kär i föreställningar. Jag hade ingen aning om hans personlighet, men jag såg att han var snygg. Min nuvarande pojkvän blev jag kär i baserat på hans personlighet, för mig är det bättre..

• Johannako

Vad härligt att höra dessa positiva erfarenheter, det ger mig en förhoppning om att det kan finnas hopp för oss också Glad

• Anonym (Svar: Ja)

Ja, du blir kär, i din bild av personen. Men du är kär. Känslorna du känner är riktiga känslor som ger dig riktiga reaktioner i kroppen.

När ni sedan möts om du blir kär, blir du kär i din bild av personen kombinerat med verkliga personen då du även känner energin mellan er och som hans kropp närvaro sänder ut, du ser hur han tittar på dig, hur han rör sig, hans doft, hans röst och tonlägen och du får se han i verkliga vardagen. Allt detta måste klicka för att du ska bli kär i verkligheten.

• Anonym (Svar: Ja)
    Anonym (Självklart) skrev 2018-03-06 02:32:27 följande:

Jag och en kille började prata med varandra genom Badoo. Tog det vidare till Snapchat där vi pratade och skickade bilder till varenda dag. Vi öppnade verkligen upp oss för varandra. Berättade om vårat förflutna, våra erfarenheter och våra känslor! Vi föll stenhårt för varandra. :) Tillslut träffades vi hemma hos mig. Vår första kram var helt sjuk.. Båda två stod bara och skakade och vägrade släppa taget om varandra!

Idag har vi varit tillsammans i ett år och är sambos. :) Han är det absolut bästa som hänt mig och ja, vi båda var förälskade i varandra innan vi ens träffats IRL!

Förälskad och kär är två olika saker.

Förälskelse är när du filtrerar så att allt med personen är positivt och perfekt du är som drogad. Kär då har du sett djupet och bristerna och accepterat honom för den person han är.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Svar: Ja) skrev 2018-03-06 09:54:35 följande:

Förälskad och kär är två olika saker.

Förälskelse är när du filtrerar så att allt med personen är positivt och perfekt du är som drogad. Kär då har du sett djupet och bristerna och accepterat honom för den person han är.

Okej, tack för att du rättar mig. Eller va? Jag var kär. Jag är kär. Jag blev kär i han jag pratade med på nätet och han var precis likadan när vi träffades irl. Så jag fortsatte vara kär. Kär, kär, kär. Kär. Nöjd?
Svar på tråden Kan man bli kär i någon genom internet?