Jag är avundsjuk och missunnsam
När jag gick i gymnasiet gick jag igenom en (lättare) depression och har senare fått höra att jag under den perioden förutom ledsen och negativ, även var väldigt missunnsam gentemot och avundsjuk på mina vänner. Jag har dåligt självförtroende och självkänsla i grunden med ätstörningshistorik (är på förbättringsvägen).
Jag har nu inte varit deprimerad på några år men jag känner att jag kan vara jävligt missunnsan och jämföra mig med vissa personer, speciellt en av mina bästa vänner som jag även har en del gemensamma kurser med på universitetet.
T.ex., jag klarade en kurs förra året genom att ofta gå till läraren för att fråga om hjälp efter lektionstid. Hon inte fick godkänt på samma kurs. Nu den här terminen frågade hon mig om den här lärarens office hours för att hon också vill gå till honom för att få hjälp och jag kände rent automatiskt att jag inte ville hjälpa henne med det.
Jag tycker jättemycket om denna tjejen och har tagit hand om henne en hel del. Det är inte som att det går jättebra för henne i skolan så jag har egentligen ingenting att vara avundsjuk på men känner ändå att jag inte vill unna henne någonting?
Vill bara få tips om hur jag ska må bättre i mig själv och hur jag ska göra när jag får sådana "hatimpulser" och vill förstöra för min vän. Tack!