• julia1994

Bruna flytningar istället för mens?

Hej! Jag är ny här på FL (och forum över lag), så vi får se om jag lyckas förstå mig på detta.

Det finns säkert liknande inlägg med detta ämnet, men de jag hittat har varit gamla inlägg.

Hur som helst. Jag och min sambo har börjat försöka skaffa en bebis. För två månader sedan tog jag ut min spiral som suttit inne i 3 år. Informationen jag fick var att man har möjlighet att bli gravid direkt, om kroppen sätta igång. Lite mer än två veckor efter den togs bort så kom mensen, inte riktigt lika stark som jag mindes den innan (hade ingen mens alls under dessa 3 år), men jag blödde i ungefär 6 dagar. Eftersom jag inte har koll på hur min menscykel ser ut så tog jag ÄL-test under en hel vecka när jag enligt min menskoll-app skulle ha ÄL. Och precis som appen meddelat så visade testerna positivt vid två dagar, och efter den andra dagen var det helt dött på stickan, vilket blev så tydligt att jag haft ÄL. Nu har det gått mer än två veckor sedan denna ÄL och mensen bör ha kommit, eller att jag bör ha fått något symtom på mensvärk eller likande. Brukade alltid känna det ordentligt dagarna innan. Det enda som kommit nu är flytningar men en liten ljusbrun färg, ingen mens syns till och BIM bör ha varit i söndags. Kan jag vara gravid?

Övriga symtom som jag förstått kan tyda på graviditet är svullen mage, men det har jag i princip varje dag då jag har problem med magen - och ömma bröst, vilket jag kan ha från och till, men nu är det varje dag. Har även känt av stickningar och lite smått molande värk i äggstockarna. Igårkväll hade jag halsbränna och sura uppstötningar. Tog ett test tre dagar innan BIM men det visade negativt.

Vad tror ni? Kan detta vara tidiga tecken på graviditet? Min mens har ju inte kommit. Eller inbillar jag mig och hoppas så pass mycket att jag skjuter upp mensen själv?

• Svar på tråden Bruna flytningar istället för mens?
  • Anna29

Du får ta ett graviditetstest så vet du ju säkert. Är ju omöjligt att gissa om man är gravid eller inte, å alla har så olika symptom så det bästa är ju att ta ett test. 

• julia1994

Jag tog ett test i morse som visade negativt, men mensen är fortfarande borta och inget tecken syns till på att den ska komma snart.

• Anonym (Jj)

Efter att jag tog ut min Mirena så va mensen sen några gånger och jag trodde jag va gravid över lite olika symtom.. Så inte konstigt att den kan va lite oregelbunden i början.

• Tjej94

Slutade äta p-piller 26 augusti 2018.

Nu 5 dagar innan mensen var beräknad fick jag som bruna flytningar, det var nån enstaka bloddroppe men inget mer. Kom inget på pappret när jag torka mig men det kom liiite i bindan. Skulle fått mens igår men fortfarande inge tecken på att den ska komma....tog ett gravtest i förrgår kväll som visa negativt...

Vad tror ni?

Svar på tråden Bruna flytningar istället för mens?