• Anonym (Lisa)

Hur länge kan man bada i spa badet ?

Jag undrar hur länge jag vågar bada i vårat spa bad? :) Är gravid i v.33 och brukar sätta mig i spa badet 20 min bar o varannan dag då det är det enda som hjälper mot foglossningen. Men hur länge vågar jag bada förutsatt att jag inte skulle börja läcka vatten eller liknande ?

• Svar på tråden Hur länge kan man bada i spa badet ?
  • Anonym (G)

Om du gjort det hela graviditeten så kan Du fortsätta. Då är det ändå kört om det skulle vara så.

För övrigt så får man bada om vattnet har gått.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (G) skrev 2018-03-06 18:09:44 följande:

Om du gjort det hela graviditeten så kan Du fortsätta. Då är det ändå kört om det skulle vara så.

För övrigt så får man bada om vattnet har gått.

Vad är det som skulle vara kört ?
  • Anonym (G)
    Anonym (Lisa) skrev 2018-03-06 21:10:01 följande:

Vad är det som skulle vara kört ?

Att få in bakterier i livmodern. Men det märker man för det gör ont och förlossningen startar.
  • Anonym (Lisa)

Fast det finns absolut ingen läkare eller bm som jag varit hos som varnat för det än så länge . Det enda va när slemproppen gick i v.25 då skulle jag inte bada på 2veckor .

• Anonym (G)
    Anonym (Lisa) skrev 2018-03-06 21:34:53 följande:

Fast det finns absolut ingen läkare eller bm som jag varit hos som varnat för det än så länge . Det enda va när slemproppen gick i v.25 då skulle jag inte bada på 2veckor .

Det är ganska känt att man inte ska bada i bubbelpool som gravid för att det varma, instängda vattnet är en utmärkt grogrund för bakterier. Men det gäller främst offentliga pooler.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (G) skrev 2018-03-06 22:33:38 följande:

Det är ganska känt att man inte ska bada i bubbelpool som gravid för att det varma, instängda vattnet är en utmärkt grogrund för bakterier. Men det gäller främst offentliga pooler.

Ja de e jag fullt medveten om men dom har sagt att det gäller i badhus osv. Att det inte är något att oroa sig för när man har ett nytt bad som bara används av oss hemma så länge man håller efter skötseln .
Svar på tråden Hur länge kan man bada i spa badet ?