Hur mycket på utseende kan man egentligen förändras på kort tid?
Jag såg en bild på en person som uppdaterade sin profilbild.
Den senaste bilden på personen som blev upplagd av en bekant, liksom blev taggad på en bild. Så såg man hur liten personen var. Lik den personen jag minns som när jag träffade henne sist rent fysiskt.
Då var personen kort och hade detsamma ansiktutseende som jag träffade personen sist.
Senaste bilden på henne var år 2013.
Men nu la personen upp en profilbild, något som hon faktiskt inte gjort tidigare.
Hon har tidigare missbrukat narkotika i tonårsåldern, och det fick mig att tro att hon aldrig kommer växa upp, varken fysiskt eller mentalt. När jag träffade henne sist, var hon precis lik den personen jag träffade henne för första gången.
Men på hennes senaste bild. Hade hon förändrats i ansiktet, ansiktsformen hade förändrats väldigt mycket. Såg även ut som om hon hade växt.
Om hon såg ut som tonår 2013, och har i princip sett ut som så sedan år 2008. Hur vanligt är det att man kan förändrats så mycket på kort tid.
Jag blev faktiskt chockad när jag såg bilden, och kan nästan inte sluta gå tillbaks till bilden och kolla lite då och då. Samtidigt som jag finner det roade att folk förändrats.
Men hur vanligt och naturligt är det. Jag trodde narkotikan skulle vara boven att få henne att inte växa rent fysiskt eller för den delen inte ändrats så mycket i utseendet heller. I ansiktet såg hon mer vuxen ut.