• Barnsligamor

Mensvärk orolig hjälp

Hej . Jag plussade nyligen och enligt apparna beräknad 5 nov . En vecka innan bim kände jag konstant mensvärk och var säker på att mensen skulle komma men där var plusset på stickan istället . Nu till min fråga mensvärken försvinner ej och ryggvärk har jag också . I dec konstaterades en ofostrig grav i vecka 6+5 och har då haft en mens emellan åt dessa graviditeter . Är så orolig för missfall denna gång också . Har även andra symptomer som minskad aptit fylligare bröst humörsvängningar vaknar av minsta ljud fast jag brukar vara den som sover tungt . Bör jag vara orolig för denna mens värk ? Fler som haft liknade ? Tacksam för alla svar / orolig tjej

• Svar på tråden Mensvärk orolig hjälp
  • emhu
    Barnsligamor skrev 2018-03-06 18:29:39 följande:

Hej . Jag plussade nyligen och enligt apparna beräknad 5 nov . En vecka innan bim kände jag konstant mensvärk och var säker på att mensen skulle komma men där var plusset på stickan istället . Nu till min fråga mensvärken försvinner ej och ryggvärk har jag också . I dec konstaterades en ofostrig grav i vecka 6+5 och har då haft en mens emellan åt dessa graviditeter . Är så orolig för missfall denna gång också . Har även andra symptomer som minskad aptit fylligare bröst humörsvängningar vaknar av minsta ljud fast jag brukar vara den som sover tungt . Bör jag vara orolig för denna mens värk ? Fler som haft liknade ? Tacksam för alla svar / orolig tjej

Mensvärk som känns både i mage och rygg är helt normalt, bara livmodern som växer. Så länge du inte blöder och har ont samtidigt är det inget att oroa sig över! Lycka till med graviditeten!
  • Freya18

Det är som "emhu" skriver, alldeles normalt. :) Blöder du inte så är det inga konstigheter. Jag kände "mensvärken" i flera veckor, både i buken och i svanken. Det molade hela tiden varje dag.

• Brazillove
    Inget att oroa sig för "mensvärken" i början är med stor sannolikhet växtvärk. jag hade det före jag plussade och i flera veckor efter jag plussade. Sen blev jag skitorolig när det slutade XD
  • Barnsligamor

Tack för svar tjejer :D men ska det verkligen kännas mer än sin vanlig mensvärk hela tiden nästan i magen och konstant hunger ( kurande bubblande känsla ) blir så himla orolig :/

• Iowhannah
    Barnsligamor skrev 2018-03-10 00:37:13 följande:

Tack för svar tjejer :D men ska det verkligen kännas mer än sin vanlig mensvärk hela tiden nästan i magen och konstant hunger ( kurande bubblande känsla ) blir så himla orolig :/

Fullt normalt. Jag skulle känna mig mer orolig om jag inte kände molvärk så tidigt.
  • emhu
    Barnsligamor skrev 2018-03-10 00:37:13 följande:

Natten efter att jag plussade hade jag så ont att jag var tvungen att gå upp ur sängen och trava runt i lägenheten en stund för att det gjorde så ont. Så ja, det kan göra hemskt ont och en del känner det hela tiden andra bara ibland. Nu under vecka 13 har jag haft ont nästan varje dag efter att inte ha kännt värken på några veckor. Men det är ju mycket som händer där inne i dom tidiga veckorna så det är inte konstigt att det gör ont. Tarmarna blir också påverkade eftersom att dom måste börja flytta på sig plus att dom börjar jobba lite långsammare på grund av allt progesteron i kroppen. Så länge du inte blöder finns ingen anledning till oro! Min hunger har också bytt karaktär sedan jag blev gravid. Förr kunde jag lätt gå nästan en hel dag utan att äta men nu blir jag hungrig sådär pang bom och då säger magen verkligen ifrån på direkten genom lite och bubbel.
  • Barnsligamor

Tack för svar ! Känner mig genast lugnare . Med min son hade jag inga som helst symptom överhuvudtaget förutom svullna bröst ! Tänk vad olika graviditeter kan vara ! Nu kan jag var lugn tackvare er :D

Svar på tråden Mensvärk orolig hjälp