• Armiida

    Lämnar du ifrån dig varor överallt?

    Förundras gång på gång Hur Tänker folk som i affären lämnar ifrån sig kylvaror varstans när de lämnat den kalla avdelningen?? T.ex du tar färska kalla lasagneplattor. Du går vidare, kommer till pastahyllan och ångrar sig och tar istället torrpasta. Istället för att gå och lämna tillbaka till kylen lämnar du dem i hyllan bland rumstempererade pastan. Fast det inte är kallt. Inser du inte att produkten blir förstörd? Eller tror du att det finns en robot som hittar paketet och kör tillbaka det till kylen?

  • Svar på tråden Lämnar du ifrån dig varor överallt?
  • IsDimma

    Jag kan ibland lämna en sak på ett annat ställe. Men torra varit på torra hyllor, kylda varor i en kyl och frysvaror i en frys. Bara inte alltid på rätt ställe. Oftast går jag tillbaka till rätt ställe men inte alltid.

  • elyse

    Väldigt sällan. Jag handlar ofta med min treåring och tycker att det är viktigt att hon får vara med och lyssna och se hur man beter sig i en butik.

  • gbgumman

    Aldrig hänt och aldrig tänkt tanken på att göra något så dumt.

  • kela t

    Har märkt att folk lägger varor på hyllorna där de inte hör hemma..men då är det jag som lägger tillbaka dem..fast jag inte är anställd..ordning och reda.. :)

  • Utvandraren2

    Går oftast tillbaka med varan där jag tog den, men det händer att jag slarvar. Dock alltid kylvaror i kylen! Har själv jobbat i affär och vet hur irriterande det är. Det är skadegörelse om man ska dra det till sin spets!

  • BurningDiamond

    Jag lämnar aldrig kylvaror utanför en kyl eller frysvaror utanför en frys. Dock har det hänt att jag lämnat en frys-pizza i glassdisken eller en ost bland filen, eller för den delen ett paket socker bland chipsen. Inte ofta, men ett par gånger per decennium.

  • gbgumman
    kela t skrev 2018-03-06 22:33:58 följande:

    Har märkt att folk lägger varor på hyllorna där de inte hör hemma..men då är det jag som lägger tillbaka dem..fast jag inte är anställd..ordning och reda.. :)


    Är lilka dan.
  • Kusin Krakel

    Jag lämnar tillbaka på rätt ställe. Händer i undantagsfall att jag ej lägger tillbaka på rätt ställe för att jag inte hittar, men alltid i rätt temperatur. Platsen där jag oftast gör fel är på typ HM eller amdra liknande affärer där jag tycker att det är jättesvårt att hitta.

  • Kusin Krakel
    gbgumman skrev 2018-03-07 06:29:33 följande:

    Är lilka dan.


    Ser ni då personen som lägger fel? Annars kanske varan legat i fel temperatur en längre tid, och då är det väl kanske inte heller rätt att stoppa tillbaka till kyl/frys.
Svar på tråden Lämnar du ifrån dig varor överallt?