• Äldre 7 Mar 20:52
    2091 visningar
    1 svar
    1
    2091

    Nytt jobb - berätta att jag är gravid?

    Jag har blivit erbjuden ett vikariat på ett år som jag veeeerkligen vill ha. Ska dit och göra ett provpass imorgon. Saken är den att jag är gravid i vecka 8 och vet inte om jag bör berätta detta? Isf kommer jag bara kunna arbeta i ca 6 månader.. Men sedan är vi ännu inte helt hundra på att behålla barnet även om vi känner oss mer säkra på det för varje dag som går. Det känns ju mest rättvist att berätta då jag redan blir den andra vikarien för orginaltjänsten.

    På arbetet jag har nu vantrivs jag och får allt färre timmar vilken dessutom missgynnar mig sedan när jag behöver söka om föräldrapenning (?) och detta är en bra möjlighet för mig när jag sedan vill komma tillbaka ut i arbetslivet.

    Hur hade ni gjort? :)

  • Svar på tråden Nytt jobb - berätta att jag är gravid?
  • Äldre 7 Mar 20:55
    #1

    Jag är inte i samma sits, men planerar graviditet via IVF och fått jobb inom myndighet. Om allt går bra kommer jag ev bli gravid innan min provanställning löper ut. Detta kommer jag dock vara tyst om och berätta om tidigast i v. 20. Du kan alltid säga att du inte visste om graviditeten. Ta jobbet!

Svar på tråden Nytt jobb - berätta att jag är gravid?